@ Daytona International Speedway, Road Course Digital Racing eSM 2022 -karsinta


Päivämäärä: 30.1.2022 klo 19:00

Rata: Daytona International Speedway, Road Course

Kilpailun pituus: 60 minuuttia

Ilmoittautuminen: Päättyy 28.1.2022 klo 23:59

Kilpailun muut tiedot:

Kilpailukutsu - Daytona International Speedway, Road Course

Tervetuloa Digital Racing eSM 2022 -karsintasarjan ensimmäiseen osakilpailuun!

Ratakartta

Lisenssit ja sarjan iRacing-liigaan liittyminen

Esikarsinta ja kilpailupäivän sessiot järjestetään iRacing-liigassamme.

Tarkistamme lisenssejä viikonlopun aikana ennen kilpailuviikkoa ja hyväksymme samalla kilpailijoiden liittymispyyntöjä sarjan iRacing-liigaan (ohje sääntöjen kohdassa 1.5.4). Mikäli pyyntöäsi ei ole vielä hyväksytty, täytä seuraava lomake lisenssin tarkistamista varten:

https://forms.gle/uz4fDwFsQ36fQoSv8

Jos kilpailuviikolla torstaina pyyntöäsi ei ole vielä hyväksytty ja lomake on täytetty, ota yhteyttä [email protected] tai Discordissa heikki#7273. Ota yhteyttä myös, jos lisenssin hankkiminen syystä tai toisesta viivästyy.

Esikarsinta (la 29.1.)

Esikarsinta ajetaan lauantaina 29.1.2022 klo 09:00 - 21:00. Session pituus on 12 tuntia (5 minuutin lämmittely, 11 tunnin ja 55 minuutin aika-ajo), jonka aikana voi vapaasti käydä radalla ajamassa korkeintaan neljä aikakierrosta. iRacingin Qualifying Conduct Scrutiny on asennossa Strict (kts. säännöt 2.3.6).

Kilpailijalla on velvollisuus tallentaa esikarsinnan kaikista kierroksistaan replay, mukaanlukien lämmittelykierrokset alusta lähtien, ja toimittaa se pyydettäessä tuomaristolle. Tuomaristo voi pyytää pistokoemaisesti replay-tiedostoja kilpailijoilta. Replayn toimittamatta jättäminen voi johtaa tuloksen hylkäämiseen.

Esikarsinnan olosuhteet ovat: clear, ilma 24C, tuuli SE 12 km/h, RH 52%. Radan käyttöaste on 50%, irtolika puhdistettu. Virtuaalinen ajankohta on 29.1.2022 klo 14:00.

Kilpailupäivän aikataulu (su 30.1.)

Ennen kilpailupalvelimen nousemista pidetään sääntömääräinen kuljettajakokous. Kokoukseen osallistuminen on pakollista kaikille kuljettajille. Osallistumatta jättäminen johtaa kilpailusta eväämiseen. Kuljettajakokouksen alussa pidetään nimenhuuto. Kuljettajakokous pidetään Discord-palvelimella voice-kanavalla esm-kuljettajakokous kello 18:20 ja sen arvioitu kesto on kaksikymmentä (20) minuuttia.

Kilpailupalvelin nousee pystyyn klo 18:40. Kilpailussa ajetaan kolmenkymmenen (30) minuutin lämmittely, kahden (2) kierroksen suljettu aika-ajo, jonka kesto on kahdeksan (8) minuuttia, sekä kuudenkymmenen (60) minuutin kilpailulähtö.

Kilpailun aika-ajo alkaa siis noin klo 19:10 ja lähtö tapahtuu noin klo 19:20.

Kilpailulähdössä tuomaristo voi muuttaa manuaalisesti gridding-aikaa, jotta lähetykseen jää enemmän aikaa lähtöjärjestyksen läpikäymiseen.

Tuomarointi ja yhteydenotto

Kilpailupalvelimista, lisensseistä ja yleisestä kilpailun sujumisesta vastaa kilpailunjohtaja Heikki Mehtänen (Discord: heikki#7273).

Kilpailunjohdossa harjoittelijana toimii Kaj Erik Kytönen (Discord: alfacorse#9885).

AKK:n lajiryhmän nimeämä tuomariston puheenjohtaja on Mika Nykänen (Discord: mikany#2097)

Tuomaristossa toimii:

Eero Järvinen (päätuomari, Discord: Kaheli#3710)
Joni Hagner
Henri Ahonen

Protesteja koskevat ohjeet löytyvät sääntöjen kohdasta 4.4.

Kaikkiin kilpailuihin liittyviin yhteydenottoihin voi käyttää sähköpostia [email protected]

Ratarajat

Esikarsinnan osalta noudatetaan iRacingin määräämiä ratarajoja sääntöjen kohdan 2.3.5 mukaisesti.

Kilpailussa ovaaliosuuden tuplakeltaista viivaa (apron) ei saa ylittää yhdelläkään renkaalla muulloin kuin varikolle tultaessa, ensimmäiseen mutkaan mentäessä ja radan sisäosalta ovaaliosuudelle tultaessa (tämän osalta keltaisen viivan saa ylittää vain ennen sisäreunan kumitötteröitä).

Varikon ulostulon osalta varikolta ulostullessa valkoista viivaa ei saa ylittää. Simulaatiopeli antaa tästä automaattisesti rangaistuksen joka kilpailijan on kärsittävä. Varikon ulostulon ohi ajaessa valkoisen viivan saa ylittää, mutta tässä tapauksessa vastuu varikolta ulostulevan kilpailijan kanssa yhteentörmäämisestä on ohiajavalla kilpailijalla - varikolta ulostulevalle on annettava aina riittävä tila.

Lippusäännöt

Keltainen lippu
Tämä lippu on vaaran merkki. Alenna nopeutta, älä ohita ja valmistaudu väistämään. Radan reuna-alueella tai radalla on este.

Sininen lippu
Tätä lippua heilutetaan autolle, jota ollaan ohittamassa kierroksella. Kilpailijan on päästettävä takaa tuleva auto ohitse ensimmäisen mahdollisen tilaisuuden tullen.

Muita lippuja noudatetaan pelin antamien ohjeiden mukaisesti, kuitenkin poikkeuksena sääntökohdan 3.2 määrittelemät oikomis- ja hidastusrangaistuskäytännöt.

Muuta

Ns. "bump draftaaminen" ja kaikki muu autojen kontaktia hyödyntävä ajotapa luokitellaan yhteentörmäykseksi Digitaalisen Autourheilun Lajisääntöjen ajotapasäännöksen 13.1 mukaisesti.

Autojen maalaukset tulee toimittaa viimeistään torstaina. Toimittamalla maalin ajoissa varmistat, että se näkyy sunnuntain lähetyksessä. Ohjeet sarjasivulla.

Pyydämme kilpailijoita liittymään FiSRAn Discordiin ja seuraamaan #esm-tiedotus -kanavaa. Kanava on sarjan virallinen tiedotuskanava kilpailuihin liittyviin asioihin. #esm-yleinen -kanavaa voi käyttää yleiseen keskusteluun ja esim. neuvojen kysymiseen. Myös kaikille kilpailijoille pakollinen kuljettajakokous pidetään Discordissa.

Varsinaisen kilpailun lähdön lopuksi kilpailijoiden tulee ajaa jäähdyttelykierros varikolle. Voittaja voi (ja on suositeltavaa) kuitenkin tehdä jäähdyttelykierroksen päätteeksi donitsit varikolle tulon sijaan.

Kilpailijan todentaminen

Karsintasarjan osalta varsinaiseen kilpailuun osallistuvien kilpailijoiden todentaa ajavansa itse. Todennus tullaan toteuttamaan web-kameraa tai puhelimen kameraa käyttäen. Jokaisen varsinaiseen kilpailuun etenevän kilpailijan tulee tarjota järjestäjälle web-kamerasyöte seuraavalla tavalla:

Varsinaisessa kilpailussa käytetään OBS.Ninja -palvelua kilpailijoiden web-kameroiden vastaanottamiseksi. Varmentamisen lisäksi kameroita näytetään lähetyksessä kilpailun ohessa tuomaan lisäarvoa katsojille sekä kilpailun päätteeksi haastatteluihin. Kilpailijalla on oikeus kieltäytyä oman web-kameransa käyttämisestä lähetyksessä ilmoittamalla tästä kilpailunjohtajalle viimeistään kilpailupäivää edeltävän vuorokauden aikana.

Linkki kilpailijan web-kameran jakamiselle: http://trel.lt/esmkuskikamerat

Linkin avatessa kysytään nimeä, ilmoittakaa siinä koko nimenne.

Ongelmatilanteissa olkaa yhteydessä Discordissa Iku Merikallaan (Kakkela#6315).

Lähetykset

Lähetykset karsintasarjan varsinaisesta kilpailusta näytetään Yle Areenassa / Yle e-urheilun Twitch-kanavalla kello 19:00 alkaen:

https://twitch.tv/yleeurheilu

Areena-linkit päivitetään kilpailukutsuun kun ne valmistuvat.

Kilpailun jälkeiset haastattelut tapahtuvat FiSRAn Discord-palvelimella, ja kilpailun kolme parasta tulisi liittyä tunnistettavilla nimillä haastatteluaula-kanavalle osakilpailun loputtua. Lähetystiimi voi pyytää erityistilanteiden vuoksi haastatteluun myös jotakuta muuta, tämä tapahtuu Discordissa viestillä pyytäen.

Pyydämme, että FiSRAn Discord-palvelimella käytetään oikeaa nimeä tunnistamisen helpottamiseksi (oikealla napilla serveriä -> change nickname, tai mobiilissa paina palvelimen kuvaketta pitkään -> more options -> change nickname).


# Nimi Tiimi Auto
19 Joni-Pekka Jakonen Dallara P217
21 Topi Korteniemi Dallara P217
24 Matti Kaidesoja Inertia SimRacing Dallara P217
32 Eero Anttila Dallara P217
76 Kalle Kärkkäinen Redgate Esports Dallara P217
82 Jussi Pohjola Blue Rose Team Dallara P217
87 Vesa Siirilä Dallara P217
88 Mikko Lahtinen GTFR Dallara P217
89 Joni-Matti Kiviluoma Ykkösjomppu Esports Racing Dallara P217
93 Timo Puustinen Blue Rose Team Dallara P217
122 Tomi Viljanen GT Finland Racers Dallara P217
123 Eino Suokas Dallara P217
124 Pasi Kovanen Team Darra FiSU
Moving Gones Racing
Dallara P217
168 Julius Michelsson Motorspace Dallara P217
321 Jyrki Suominen Dallara P217
711 Ville Pennanen Dallara P217
882 Antti Ahola KOVA Esports Dallara P217
Kuljettajia yhteensä: 17