Päivämäärä: 30.1.2022 klo 19:00
Rata: Daytona International Speedway, Road Course
Kilpailun pituus: 60 minuuttia
Tulokset KisaraportitKilpailun muut tiedot:
Tervetuloa Digital Racing eSM 2022 -karsintasarjan ensimmäiseen osakilpailuun!
Esikarsinta ja kilpailupäivän sessiot järjestetään iRacing-liigassamme.
Tarkistamme lisenssejä viikonlopun aikana ennen kilpailuviikkoa ja hyväksymme samalla kilpailijoiden liittymispyyntöjä sarjan iRacing-liigaan (ohje sääntöjen kohdassa 1.5.4). Mikäli pyyntöäsi ei ole vielä hyväksytty, täytä seuraava lomake lisenssin tarkistamista varten:
https://forms.gle/uz4fDwFsQ36fQoSv8
Jos kilpailuviikolla torstaina pyyntöäsi ei ole vielä hyväksytty ja lomake on täytetty, ota yhteyttä [email protected] tai Discordissa heikki#7273. Ota yhteyttä myös, jos lisenssin hankkiminen syystä tai toisesta viivästyy.
Esikarsinta ajetaan lauantaina 29.1.2022 klo 09:00 - 21:00. Session pituus on 12 tuntia (5 minuutin lämmittely, 11 tunnin ja 55 minuutin aika-ajo), jonka aikana voi vapaasti käydä radalla ajamassa korkeintaan neljä aikakierrosta. iRacingin Qualifying Conduct Scrutiny on asennossa Strict (kts. säännöt 2.3.6).
Kilpailijalla on velvollisuus tallentaa esikarsinnan kaikista kierroksistaan replay, mukaanlukien lämmittelykierrokset alusta lähtien, ja toimittaa se pyydettäessä tuomaristolle. Tuomaristo voi pyytää pistokoemaisesti replay-tiedostoja kilpailijoilta. Replayn toimittamatta jättäminen voi johtaa tuloksen hylkäämiseen.
Esikarsinnan olosuhteet ovat: clear, ilma 24C, tuuli SE 12 km/h, RH 52%. Radan käyttöaste on 50%, irtolika puhdistettu. Virtuaalinen ajankohta on 29.1.2022 klo 14:00.
Lisätty 24.1.2022:
Simulaatiopelistä johtuen voi esikarsintasessiossa esiintyä pieniä vaihteluita radan lämpötilassa. Täysin staattisia olosuhteita koko sessioon ei voida taata. Kilpailija on vastuussa itselleen otollisen esikarsinta-ajon ajankohdan valinnasta. Daytonan osalta vaihtelua ei ole havaittu, mutta se on silti mahdollista.
Lisätty 29.1.2022: Esikarsinnan tulokset löytyvät osoitteesta: https://cloud.simracing.fi/s/AB7B8BJqFj6Q3By
Kilpailupäivän aikataulu (su 30.1.)
Ennen kilpailupalvelimen nousemista pidetään sääntömääräinen kuljettajakokous. Kokoukseen osallistuminen on pakollista kaikille kuljettajille. Osallistumatta jättäminen johtaa kilpailusta eväämiseen. Kuljettajakokouksen alussa pidetään nimenhuuto. Kuljettajakokous pidetään Discord-palvelimella voice-kanavalla esm-kuljettajakokous kello 18:20 ja sen arvioitu kesto on kaksikymmentä (20) minuuttia.
Kilpailupalvelin nousee pystyyn klo 18:40. Kilpailussa ajetaan kolmenkymmenen (30) minuutin lämmittely, kahden (2) kierroksen suljettu aika-ajo, jonka kesto on kahdeksan (8) kymmenen (10) [päivitetty 29.1.2022] minuuttia, sekä kuudenkymmenen (60) minuutin kilpailulähtö.
Kilpailun aika-ajo alkaa siis noin klo 19:10 ja lähtö tapahtuu noin klo 19:20.
Kilpailulähdössä tuomaristo voi muuttaa manuaalisesti gridding-aikaa, jotta lähetykseen jää enemmän aikaa lähtöjärjestyksen läpikäymiseen.
Kilpailupalvelimista, lisensseistä ja yleisestä kilpailun sujumisesta vastaa kilpailunjohtaja Heikki Mehtänen (Discord: heikki#7273).
Kilpailunjohdossa harjoittelijana toimii Kaj Erik Kytönen (Discord: alfacorse#9885).
AKK:n lajiryhmän nimeämä tuomariston puheenjohtaja on Mika Nykänen (Discord: mikany#2097)
Tuomaristossa toimii:
Eero Järvinen (päätuomari, Discord: Kaheli#3710)
Joni Hagner
Henri Ahonen
Protesteja koskevat ohjeet löytyvät sääntöjen kohdasta 4.4.
Kaikkiin kilpailuihin liittyviin yhteydenottoihin voi käyttää sähköpostia [email protected].
Esikarsinnan ja varsinaisen kilpailun aika-ajon osalta noudatetaan iRacingin määräämiä ratarajoja sääntöjen kohdan 2.3.5 mukaisesti. [Lisätty 27.1.2022 täsmennys varsinaisen kilpailun aika-ajosta]
Kilpailussa ovaaliosuuden tuplakeltaista viivaa (apron) ei saa ylittää yhdelläkään renkaalla muulloin kuin varikolle tultaessa, ensimmäiseen mutkaan mentäessä ja radan sisäosalta ovaaliosuudelle tultaessa (tämän osalta keltaisen viivan saa ylittää vain ennen sisäreunan kumitötteröitä).
Varikon ulostulon osalta varikolta ulostullessa valkoista viivaa ei saa ylittää. Simulaatiopeli antaa tästä automaattisesti rangaistuksen joka kilpailijan on kärsittävä. Varikon ulostulon ohi ajaessa valkoisen viivan saa ylittää, mutta tässä tapauksessa vastuu varikolta ulostulevan kilpailijan kanssa yhteentörmäämisestä on ohiajavalla kilpailijalla - varikolta ulostulevalle on annettava aina riittävä tila.
Keltainen lippu
Tämä lippu on vaaran merkki. Alenna nopeutta, älä ohita ja valmistaudu väistämään. Radan reuna-alueella tai radalla on este.
Sininen lippu
Tätä lippua heilutetaan autolle, jota ollaan ohittamassa kierroksella. Kilpailijan on päästettävä takaa tuleva auto ohitse ensimmäisen mahdollisen tilaisuuden tullen.
Muita lippuja noudatetaan pelin antamien ohjeiden mukaisesti, kuitenkin poikkeuksena sääntökohdan 3.2 määrittelemät oikomis- ja hidastusrangaistuskäytännöt.
Kilpailijalla on velvollisuus tallentaa esikarsinnan ja osakilpailun osalta kaikista aika-ajo- ja kilpailukierroksistaan telemetriatiedot simulaatiopelin tarjoamassa IBT-muodossa, sekä toimittaa se pyydettäessä tuomaristolle. Tuomaristo voi pyytää pistokoemaisesti telemetriatiedostoja kilpailijoilta. Telemetriatietojen toimittamatta jättäminen voi johtaa tuloksen hylkäämiseen. Telemetriatietoja ei jaeta kilpailunjohdon ja tuomariston ulkopuolelle.
Telemetriatallennuksen saa iRacingissa päälle Alt+L -näppäinyhdistelmällä. iRacing näyttää kilpailijan ruudussa pienen laatikon jossa lukee Telemetry ja sen perässä on punainen indikaattori siitä, että telemetrian tallennus on päällä. Telemetria tallentuu oletusarvoisesti My Documents\iRacing\telemetry -hakemistoon.
Ns. "bump draftaaminen" ja kaikki muu autojen kontaktia hyödyntävä ajotapa luokitellaan yhteentörmäykseksi Digitaalisen Autourheilun Lajisääntöjen ajotapasäännöksen 13.1 mukaisesti.
Autojen maalaukset tulee toimittaa viimeistään torstaina. Toimittamalla maalin ajoissa varmistat, että se näkyy sunnuntain lähetyksessä. Ohjeet sarjasivulla.
Pyydämme kilpailijoita liittymään FiSRAn Discordiin ja seuraamaan #esm-tiedotus -kanavaa. Kanava on sarjan virallinen tiedotuskanava kilpailuihin liittyviin asioihin. #esm-yleinen -kanavaa voi käyttää yleiseen keskusteluun ja esim. neuvojen kysymiseen. Myös kaikille kilpailijoille pakollinen kuljettajakokous pidetään Discordissa.
Varsinaisen kilpailun lähdön lopuksi kilpailijoiden tulee ajaa jäähdyttelykierros varikolle. Voittaja voi (ja on suositeltavaa) kuitenkin tehdä jäähdyttelykierroksen päätteeksi donitsit varikolle tulon sijaan.
Karsintasarjan osalta varsinaiseen kilpailuun osallistuvien kilpailijoiden todentaa ajavansa itse. Todennus tullaan toteuttamaan web-kameraa tai puhelimen kameraa käyttäen. Jokaisen varsinaiseen kilpailuun etenevän kilpailijan tulee tarjota järjestäjälle web-kamerasyöte seuraavalla tavalla:
Varsinaisessa kilpailussa käytetään OBS.Ninja -palvelua kilpailijoiden web-kameroiden vastaanottamiseksi. Varmentamisen lisäksi kameroita näytetään lähetyksessä kilpailun ohessa tuomaan lisäarvoa katsojille sekä kilpailun päätteeksi haastatteluihin. Kilpailijalla on oikeus kieltäytyä oman web-kameransa käyttämisestä lähetyksessä ilmoittamalla tästä kilpailunjohtajalle viimeistään kilpailupäivää edeltävän vuorokauden aikana.
Linkki kilpailijan web-kameran jakamiselle: http://trel.lt/esmkuskikamerat
Linkin avatessa kysytään nimeä, ilmoittakaa siinä koko nimenne.
Ongelmatilanteissa olkaa yhteydessä Discordissa Iku Merikallaan (Kakkela#6315).
Lähetykset karsintasarjan varsinaisesta kilpailusta näytetään Yle Areenassa / Yle e-urheilun Twitch-kanavalla kello 19:00 alkaen:
Areena-linkit päivitetään kilpailukutsuun kun ne valmistuvat.
Kilpailun jälkeiset haastattelut tapahtuvat FiSRAn Discord-palvelimella, ja kilpailun kolme parasta tulisi liittyä tunnistettavilla nimillä haastatteluaula-kanavalle osakilpailun loputtua. Lähetystiimi voi pyytää erityistilanteiden vuoksi haastatteluun myös jotakuta muuta, tämä tapahtuu Discordissa viestillä pyytäen.
Pyydämme, että FiSRAn Discord-palvelimella käytetään oikeaa nimeä tunnistamisen helpottamiseksi (oikealla napilla serveriä -> change nickname, tai mobiilissa paina palvelimen kuvaketta pitkään -> more options -> change nickname).
# | Nimi | Tiimi | Auto |
---|---|---|---|
2 | Matias Vitikainen | Inertia SimRacing | Dallara P217 |
4 | Oskari Rinne | CoRe SimRacing | Dallara P217 |
7 | Henry Salmén | Inertia SimRacing | Dallara P217 |
8 | Tomi Katila | Black Star Racing | Dallara P217 |
11 | Matti Sipilä | KOVA Esports |
Dallara P217 |
14 | Ville Haatainen | Coffin Dancers | Dallara P217 |
16 | Jesse Hiiliaho | Coffin Dancers | Dallara P217 |
17 | Teemu Myllykangas | Race Clutch | Dallara P217 |
19 | Joni-Pekka Jakonen | Dallara P217 | |
20 | Teemu Peltola | Redgate Esports | Dallara P217 |
21 | Topi Korteniemi | Raccoon Racing | Dallara P217 |
22 | Rasmus Tuominen | Blue Rose Team | Dallara P217 |
23 | Kalle Erkkilä | Raccoon Racing | Dallara P217 |
24 | Matti Kaidesoja | Inertia SimRacing | Dallara P217 |
26 | Jarmo Saastamoinen | Geezer Racing Team | Dallara P217 |
27 | Henri Berg | KooF Racing Team | Dallara P217 |
29 | Teemu Ulmanen | Blue Rose Team | Dallara P217 |
30 | Miika Haapanen | Black Star Racing | Dallara P217 |
31 | Pyry Majakero | Raccoon Racing |
Dallara P217 |
32 | Eero Anttila | FiSU Racing Team | Dallara P217 |
33 | Joni Heikkinen | Williams Esports | Dallara P217 |
34 | Mikko Lindström | Inertia SimRacing | Dallara P217 |
35 | Aaro Lehtinen | Dallara P217 | |
36 | Otto Hietala | Dallara P217 | |
40 | Jani Ryhänen | Raccoon Racing |
Dallara P217 |
42 | Otto Hyttinen | Blue Rose Team | Dallara P217 |
44 | Jonne Järvenpää | Kohtala Esports | Dallara P217 |
45 | Lassi Juurinen | Impulse Racing | Dallara P217 |
46 | Teemu Toikka | Dallara P217 | |
47 | Sami Honkanen | Kaamos Esports | Dallara P217 |
49 | Jarno Ketola | Dallara P217 | |
50 | Veeti Welin | Dallara P217 | |
52 | Jesse Telkkälä | Black Star Racing | Dallara P217 |
55 | Timo Kuha | Glacier Racing | Dallara P217 |
56 | Ari Härö | Blue Rose Team |
Dallara P217 |
59 | Vili Hakala | GTFR | Dallara P217 |
62 | Juho Tillonen | Dallara P217 | |
63 | Pietari Poikela | Coffin Dancers | Dallara P217 |
64 | Dani Korpi | Inertia SimRacing | Dallara P217 |
65 | Timo McKeown | Geezer Racing Team | Dallara P217 |
67 | Daniel Westman | Westman Racing | Dallara P217 |
68 | Josua Ali-Keskikylä | GT Finland Racers - Team Blacksnow Racing | Dallara P217 |
69 | Jonne Heikkinen | Inertia SimRacing | Dallara P217 |
70 | Tommi Kallio-Kujala | Dallara P217 | |
71 | Aatu Hakalehto | Black Horse Simracing | Dallara P217 |
72 | Eetu Eskelinen | FiSU Racing Team | Dallara P217 |
73 | Toni Norrgrann | Geezer Racing Team | Dallara P217 |
75 | Roope Kurkipää | J.R. Racing | Dallara P217 |
76 | Kalle Kärkkäinen | Redgate Esports | Dallara P217 |
77 | Valtteri Alander | KOVA Esports |
Dallara P217 |
78 | Jeremi Östring | J.R. Racing | Dallara P217 |
79 | Kim Eriksson | Black Star Racing | Dallara P217 |
80 | Aapo Väänänen | Redgate Esports | Dallara P217 |
81 | Jukka Eskelinen | Glacier Racing | Dallara P217 |
82 | Jussi Pohjola | Blue Rose Team | Dallara P217 |
85 | Niko Arvilommi | Blue Rose Team | Dallara P217 |
86 | Jussi Kataja | RaceGear | Dallara P217 |
87 | Vesa Siirilä | Dallara P217 | |
89 | Joni-Matti Kiviluoma | Ykkösjomppu Esports Racing | Dallara P217 |
90 | Antti Terho | Deaf Sim Racing | Dallara P217 |
91 | Dan Puha | Blue Rose Team |
Dallara P217 |
93 | Timo Puustinen | Blue Rose Team | Dallara P217 |
94 | Jarno Jaakola | J's Racing Esport | Dallara P217 |
95 | Jarno Sippola | Blue Rose Team | Dallara P217 |
96 | Aatu Liimatainen | Kerb Clippers |
Dallara P217 |
98 | Teemu Korhonen | Glacier Racing | Dallara P217 |
99 | Sebastian Norrgrann | Geezer Racing Team | Dallara P217 |
100 | Henri Mäkilä | H2K Racing | Dallara P217 |
107 | Ville Iivanainen | Raccoon Racing | Dallara P217 |
111 | Björn Alfthan | GRANDE VERDE E-SPORTS | Dallara P217 |
112 | Elias Raikaa | SRC Mivano Corse | Dallara P217 |
113 | Jesse Kauppinen | Griphax Engineering | Dallara P217 |
114 | Joonas Savolainen | Griphax Engineering | Dallara P217 |
118 | Pekka Seppänen | X-R'cer | Dallara P217 |
122 | Tomi Viljanen | GT Finland Racers | Dallara P217 |
123 | Eino Suokas | Dallara P217 | |
124 | Pasi Kovanen | Team Darra FiSU Moving Gones Racing |
Dallara P217 |
133 | Markus Viitakangas | Nipa Racing | Dallara P217 |
166 | Niko Jokinen | Dallara P217 | |
168 | Julius Michelsson | Motorspace | Dallara P217 |
177 | Jarmo Niittynen | Scuderia Carota Spaziale | Dallara P217 |
186 | Marko Nurmela | Hongisto Oy | Dallara P217 |
195 | Niklas Wessman | Dallara P217 | |
200 | Jukka Lindstedt | F.A.S.T. Finnish Auto Simracing Team | Dallara P217 |
225 | Sami Ristolainen | Glacier Racing | Dallara P217 |
313 | Harri Vihavainen | Nipa Racing | Dallara P217 |
314 | Tero Tilus | Dallara P217 | |
321 | Jyrki Suominen | Dallara P217 | |
333 | Mikko Kytö | Nipa Racing | Dallara P217 |
404 | Antti Levoska | Dallara P217 | |
459 | Daniel Hadaya | Dallara P217 | |
500 | Timo Karjalainen | Raccoon Racing | Dallara P217 |
616 | Teemu Pölkki | Supernova Racing | Dallara P217 |
666 | Kimmo Viljakainen | Raccoon Racing | Dallara P217 |
711 | Ville Pennanen | Dallara P217 | |
777 | Kimmo Rovanperä | Raccoon Racing | Dallara P217 |
778 | Miro-Tommi Tuutijärvi | Glacier Racing | Dallara P217 |
800 | Teemu Lehtinen | Dallara P217 | |
808 | Jiri Jokinen | Dallara P217 | |
850 | Harri Kjellin | Team Vikings | Dallara P217 |
861 | Atte Kauppinen | WilliamsEsports | Dallara P217 |
882 | Antti Ahola | KOVA Esports | Dallara P217 |
889 | Jukka Matti Kuisma | Nipa Racing |
Dallara P217 |
992 | Onni Humalajoki | FoxholeRacing | Dallara P217 |
Kuljettajia yhteensä: 104 |