Päivämäärä: 13.5.2018 klo 17:00
Rata: Autodromo Nazionale Monza
Kilpailun pituus: 12/26 kierrosta
Tulokset KisaraportitKilpailun muut tiedot:
Tervetuloa Sim racing eSM 2018 -karsintasarjan kolmanteen osakilpailuun Pohjois-Italian Autodromo Nazionale Monzan radalle 13.5.2018!
Kilpailuun tai sääntöihin liittyvät kysymykset kannattaa laittaa tämän osakilpailun keskusteluketjuun foorumilla. Foorumilta löytyy myös ohjeet automaalausten ja tiimilogojen lähettämiseen. Emme käytä Trading Paintsia livelähetyksissä.
Lopullinen aikataulu:
Vuorokaudenaika on iltapäivä (afternoon). Sää on dynaaminen.
Käytämme iRacingin turnaussessioita edellisen kilpailun tapaan.
Kellonajat ilmaisevat varsinaisen aika-ajon tai kilpailun lähdön ajankohdan. Niitä edeltää serverillä lyhyt warmup aikataulun puitteissa.
Palvelimen salasana löytyy täältä kilpailun tiedoista aikaisintaan 24 tuntia ennen kilpailun alkua, kun on kirjautuneena sisään.
Osakilpailussa noudatetaan eSM-karsintasarjan yleisiä sääntöjä sekä ajosääntöjä. Jokaisen osakilpailuun osallistuvan kuljettajan on tunnettava kaikki kilpailua koskevat säännöt.
Rata-alueeseen lasketaan mukaan mutkien 6, 7 ja 10 ulostulojen kanttarit ja vihreä kanttarin jatke sekä mutkan 10 jälkeinen rataan yhdistyvä asfaltoitu alue (kts. iRacingin ratakartta). Mutkien sisäreunojen radan käyttöä valvoo iRacing, ja omasta ajovirheestä johtuvat iRacingin antamat hidastusrangaistukset tulee kärsiä. Hidastusrangaistus tulee kuitenkin kärsiä turvallisella tavalla, mihin iRacing antaa kyllä riittävästi aikaa. Jos hidastusrangaistuksen saa mielestään perusteetta (esim. väistää kolarisumaa tai auto työnnetään ulos radalta), voi sen pyytää tuomariston arvioitavaksi säännöissä kerrotulla tavalla ja jatkaa ajoaan hidastamatta. Radan ulkopuolisen alueen käytöstä ei saa kuitenkaan saada erityistä hyötyä radalla kilpailuvauhtia ajaviin verrattuna, vaikka hidastusrangaistus poistettaisiinkin.
Kisanaikaiset protestit ja oikomisrangaistuksen arvioinnit ovat siis osakilpailussa käytössä. Tarkemmat tiedot löytyvät ajosäännöistä.
Kuva: Protesti-komennon asetukset
Jos kuljettaja ei ehdi ilmoittautua kilpailuun, voi jälki-ilmoittautumispyynnön lähettää kilpailun sivulta tai tarvittaessa sähköpostitse osoitteeseen [email protected].
Sarjassa noudatetaan Suomen elektronisen urheilun liiton eSM-kilpailuohjesääntöä.
Kilpailun salasanaa ei saa missään nimessä jakaa kenellekään! Spotterit pääsevät kuskin kautta seuraamaan kilpailua ilman kilpailun salasanaa.
Kysymykset pyydetään esittämään foorumille osakilpailun keskusteluketjuun, jotta epäselvät asiat tulisivat kaikille osakilpailuun osallistuville kuljettajille selville. Samaa ketjua käytetään tuomariston tiedotuskanavana, esim. päätösten ja sääntötarkennusten ilmoittamiseen, tai poikkeustilanteiden tiedotukseen.
Tuomariston käsittelyssä olleet tilanteet ja päätökset julkaistaan osakilpailun keskusteluketjussa seuraavaan päivään mennessä.
Kilpailunjohtajana toimii Tapani Linnaluoto. Muu tuomaristo ilmoitetaan ennen kilpailua. Tuomariston tavoittaa osakilpailun aikana FiSRAn Discord-palvelimelta.
Tuomariston päätökset edellisestä kilpailusta löytyvät kyseisen kilpailun ketjusta foorumilla.
Varoitukset ovat voimassa seuraavan kilpailun ajan. Jos varoitettu kuljettaja tekee varoituksen arvoisen rikkeen seuraavassa kilpailussa, langetetaan lähtöruuturangaistus. Varoitusten tarkoituksena on ohjata ajotyyliä varovaisempaan suuntaan.
Voimassa olevat rangaistukset:
Osakilpailu lähetetään livenä sarjan Twitch-kanavalle (www.twitch.tv/fsrc). Jälkilähetys löytyy FiSRAn Youtube-kanavalta seuraavaan päivään mennessä.
Kilpailun jälkeen voi tulla haastatteluun TeamSpeak-serverille osoitteessa 46.4.108.8:9990, salasana marraskuu.
Omia livestreameja tekeviä kuljettajia pyydetään ilmoittamaan asiasta kilpailunjohtajalle tai striimitiimille, jotta niille voidaan yrittää saada lisää näkyvyyttä.
Tsemppiä kisaan!
# | Nimi | Tiimi | Auto |
---|---|---|---|
3 | Kim Eriksson | Black Star Racing | Ferrari 488 GTE |
8 | Aleksi Elomaa | SimuCUBE ineX Racing | Ferrari 488 GTE |
9 | Juuso Hietala | Black Star Racing | Ferrari 488 GTE |
11 | Antti Terho | Glacier Racing | Ferrari 488 GTE |
13 | Juha-Pekka Lammi | Vendaval Simracing | Ferrari 488 GTE |
14 | Eero Tuominen | Inertia SimRacing | Ferrari 488 GTE |
16 | Joonas Nukarinen | Glacier Racing | Ferrari 488 GTE |
17 | Roni Harjapää | Action! Simsport | Ferrari 488 GTE |
21 | Santeri Kekkonen | Vendaval Simracing | Ferrari 488 GTE |
26 | Harri Kjellin | Ferrari 488 GTE | |
27 | Mikko Lindström | Inertia SimRacing | Ferrari 488 GTE |
29 | Jonne Heikkinen | Ferrari 488 GTE | |
31 | Timo Eskola | Ferrari 488 GTE | |
37 | Antti Pihlaja | Inertia SimRacing | Ferrari 488 GTE |
41 | Joni Takanen | Coanda Simsport | Ferrari 488 GTE |
42 | Joni Hagner | Glacier Racing | Ferrari 488 GTE |
45 | Jimi Nisula | Ferrari 488 GTE | |
46 | Teemu Toikka | Team Buschfink Racing | Ferrari 488 GTE |
55 | Hannu Vallin | Poro Racing | Ferrari 488 GTE |
57 | Jari Tallgren | Ferrari 488 GTE | |
65 | Marko Penttinen | Inertia Simracing | Ferrari 488 GTE |
70 | Teemu Valkeejarvi | Glacier Racing | Ferrari 488 GTE |
77 | Ari Härö | OffTrack Racing Team | Ferrari 488 GTE |
79 | Joonas Vastamäki | AVA Simsport | Ferrari 488 GTE |
88 | Ilkka Kattilakoski | AVA Simsport | Ferrari 488 GTE |
95 | Jarno Sippola | Sun City Racing | Ferrari 488 GTE |
102 | Jarkko Sihvola | Ferrari 488 GTE | |
111 | Matti Sipilä | Team AOR | Ferrari 488 GTE |
112 | Eemil Ritvaniemi | Glacier Racing | Ferrari 488 GTE |
113 | Janne Kaisla | Ferrari 488 GTE | |
123 | Markus Aaltonen | Foracer eSport | Ferrari 488 GTE |
313 | Juha Pietiläinen | Ferrari 488 GTE | |
333 | Kimmo Suominen | CoRe SimRacing | Ferrari 488 GTE |
420 | Konsta Lappalainen | Ferrari 488 GTE | |
446 | Joona Karimaa | Raijin Racing | Ferrari 488 GTE |
785 | Lauri Hyytiäinen | Foracer eSport | Ferrari 488 GTE |
882 | Antti Ahola | Team Buschfink Racing | Ferrari 488 GTE |
888 | Ilkka Tulppo | Ferrari 488 GTE | |
Kuljettajia yhteensä: 38 |