@ Indianapolis Motor Speedway (Road Course) Digital Racing eSM 2021 -karsinta


Päivämäärä: 30.5.2021 klo 19:00

Rata: Indianapolis Motor Speedway (Road Course)

Kilpailun pituus: 18 / 14 kierrosta

Tulokset Kisaraportit

Kilpailun muut tiedot:

Kilpailukutsu (lue!)

Tervetuloa Digital Racing eSM 2021 -karsintasarjan neljänteen osakilpailuun Yhdysvaltain Indianapoliksen radalle!

Ratakartta

Jos huomaat virheitä tai epäselviä asioita kilpailukutsussa, ota yhteyttä kilpailunjohtajaan.

 

Esikarsinta

Esikarsinta ajetaan aika-ajona tiistaista perjantaihin 25.-28.5.

Sessioita on klo 12.00, 17.00, 19.00 sekä 21.00 alkaen. Session pituus on tunti (5 min lämmittely + 55 min aika-ajo), jonka aikana voi vapaasti käydä radalla ajamassa korkeintaan neljä aikakierrosta. Korkeintaan kolmeen sessioon voi osallistua. iRacingin Qualifying Conduct Scrutiny on asennossa Strict (kts. säännöt 2.2.7).

Kilpailijalla on velvollisuus tallentaa esikarsinnan kaikista kierroksistaan replay, mukaanlukien lämmittelykierrokset alusta lähtien, ja toimittaa se pyydettäessä tuomaristolle. Tuomaristo voi pyytää pistokoemaisesti replay-tiedostoja kilpailijoilta. Replayn toimittamatta jättäminen voi johtaa tuloksen hylkäämiseen.

Esikarsinnan olosuhteet ovat partly cloudy, ilma 28C, tuuli SW 16 km/h, RH 60%. Radan käyttöaste on 50%. Virtuaalinen ajankohta palvelimilla on 2021-05-30 klo 14.00.

Esikarsinnan päivittäin päivittyvä tulossivu löytyy täältä: Digital Racing eSM 2021 -esikarsinnat

 

Kilpailupäivän aikataulu (su 30.5.)

Karsintalähtösi löydät esikarsinnan päätyttyä esikarsinnan tulossivulta. Väärään karsintalähtöön liittyminen ei ole mahdollista.

Karsintalähtöjen palvelimet nousevat pystyyn klo 14.30 ja 14.35. Niiden alussa on 30 minuutin lämmittely, eli lähtö tapahtuu noin klo 15.00 ja 15.05. Karsintalähtöjen pituus on 18 kierrosta.

Varsinaisen kilpailun sessio nousee pystyyn klo 18.30. Alussa on 45 minuutin lämmittely, eli päälähtö tapahtuu noin klo 19.15. Sprinttilähtö ajetaan edellisen kilpailun tapaan omalla palvelimellaan, joka pystytetään heti päälähdön loputtua (n. klo 19.50). Session alussa on 5-10 minuutin lämmittely.

Päälähdön pituus on 18 kierrosta ja sprinttilähdön 14 kierrosta.

Kilpailulähdöissä tuomaristo voi laittaa manuaalisesti gridding-ajaksi kaksi minuuttia, jotta lähetykseen jää enemmän aikaa lähtöjärjestyksen läpikäymiseen.

 

Tuomarointi ja yhteydenotto

Kilpailupalvelimista, tuloksista, lisensseistä ja yleisestä kilpailun sujumisesta vastaa kilpailunjohtaja Tapani Linnaluoto (Discord: TLinnaluoto#6673).

Tuomaristossa toimii:

  • Eero Järvinen (päätuomari)
  • Henri Ahonen
  • Heikki Mehtänen
  • Ron Hämäläinen
  • Teemu Pölkki

Protesteja koskevat ohjeet löytyvät sääntöjen kohdasta 4.4.

Kaikkiin kilpailuihin liittyviin yhteydenottoihin voi käyttää sähköpostia [email protected]. Vähemmän virallisiin yhteydenottoihin voi käyttää Discordia.

Lähtöruuturangaistukset aiemmasta kilpailusta annetaan suoraan esikarsinnan sijoitukseen, kysy kilpailunjohtajalta tarvittaessa yksityiskohtia.

Karsintalähtöjen tuomariston päätökset julkaistaan niin pian kuin mahdollista, kuitenkin ennen varsinaista kilpailua niin, että päätösten jälkeen jää vähintään 30 minuutin aika ilmoittaa vetoomuksesta karsintalähtöjä koskeviin tuomariston päätöksiin ennen varsinaista kilpailua.

 

Voimassa olevat rangaistukset:

Voimassa olevat varoitukset:

  • #53 Vainiokangas
  • #500 Karjalainen
  • #78 Ristolainen
  • #98 Korhonen

Voimassa olevat esikarsintarangaistukset:

  • #48 Reunanen, 10 sijaa
  • #55 Nykänen, 10 sijaa
  • #5 Sipilä, 10 sijaa
  • #24 Kaidesoja, 10 sijaa

 

Ratarajat

Jatkamme Doningtonissa käytettyä järjestelmää ratarajojen valvontaan:

  • jos yli 15%:ssa lähdön kierroksista on off track -merkintä, saa siitä varoituksen,
  • jos yli 25%:ssa lähdön kierroksista on off track -merkintä, saa siitä aikarangaistuksen ko. lähtöön.

Merkinnät tarkistetaan kilpailijan tulosten kierroslokista. Tuomaristo päättää em. aikarangaistuksen, ja onko varoitus voimassa vain samassa vai myös seuraavaan osakilpailuun asti. Edellä mainituista rajoista ylöspäin tuomaristo päättää harkinnallaan mahdollisesti kovemmista rangaistuksista. Tuomaristo voi harkinnallaan myös jättää rangaistuksen antamatta, jos katsoo että kilpailija ei hakenut hyötyä rata-alueen ulkopuolelta (esim. ajautuu ulos radalta ajovirheen seurauksena ja menettää selvästi aikaa).

Slow down -rangaistus (hidastusrangaistus) tulee kärsiä normaalisti sääntöjen määräämällä tavalla. Jos tuomaristo katsoo, että hidastusrangaistuksen kärsittyään kilpailija saa erityistä kilpailullista tai ajallista etua (sääntökohta 3.2.4), voidaan siitä antaa erillinen rangaistus. Muita, edellä mainitsemattomia ratarajarikkeitä, voidaan tarvittaessa käsitellä protestin kautta.

Mutkan 7 ulostulossa ja mutkassa 11 rata-alueen käyttöä ei erikseen valvota - iRacing antaa automaattisesti hidastusrangaistuksen, jos radan ulkopuolista aluetta käyttää liikaa.

Esikarsinnassa hyväksytään vain kierrokset, joilla ei ole tullut iRacingissa incident-merkintää.

Kilpailunjohtaja voi tehdä tarkennuksia ratarajoihin tarvittaessa - pyydämme kilpailijoita ottamaan yhteyttä, jos havaitsette tapoja saada ylimääräistä hyötyä yllä mainittuihin rajoihin nähden.

 

Muuta

Uudet maalaukset tai muutokset olemassaoleviin maalauksiin tulee toimittaa viimeistään keskiviikkona 26.5. Toimittamalla maalin ajoissa varmistat, että se näkyy sunnuntain lähetyksessä. Ohjeet sarjasivulla.

Pyydämme kilpailijoita liittymään FiSRAn Discordiin ja seuraamaan #esm-tiedotus -kanavaa. Kanava on sarjan virallinen tiedotuskanava kilpailuihin liittyviin asioihin. #esm-yleinen -kanavaa voi käyttää yleiseen keskusteluun ja esim. neuvojen kysymiseen. Jos kanavalla kohtaa epäasiallista käyttäytymistä, voi kilpailunjohtajaan ottaa yhteyttä matalalla kynnyksellä.

Varsinaisen kilpailun lähtöjen lopuksi pyydämme ajamaan jäähdyttelykierroksen takaisin varikolle. Voittaja voi kuitenkin tehdä donitseja tai muita tuuletuksia halutessaan.

 

Lähetykset

Lähetykset karsintasarjan varsinaisesta kilpailusta näytetään Yle Areenassa / Yle e-urheilun Twitch-kanavalla (molemmat katsottavissa ulkomailla). Karsintalähdöistä ei tehdä lähetystä, mutta niitä voi striimata halutessaan itse.

Varsinaisessa kilpailussa käytetään OBS.Ninja -palvelua kilpailijoiden web-kameroiden lähetykseen saattamiseksi. Kameroita näytetään lähetyksessä kilpailun ohessa tuomaan lisäarvoa katsojille sekä kilpailun päätteeksi haastatteluihin. Haastattelut tapahtuvat FiSRAn Discord-palvelimella, ja päälähdön kolme parasta tulisi liittyä tunnistettavilla nimillä haastatteluaula-kanavalle osakilpailun loputtua (sprinttilähdön jälkeen). Lähetystiimi voi pyytää erityistilanteiden vuoksi haastatteluun myös jotakuta muuta, tämä tapahtuu Discordissa viestillä pyytäen.

Pyydämme, että FiSRAn Discord-palvelimella käytetään oikeaa nimeä tunnistamisen helpottamiseksi (oikealla napilla serveriä -> change nickname, tai mobiilissa paina palvelimen kuvaketta pitkään -> more options -> change nickname).

Linkki kilpailijan web-kameran jakamiselle:
http://trel.lt/esmkuskikamerat

Linkin avatessa kysytään nimeä, ilmoittakaa siinä koko nimenne.

Ongelmatilanteissa olkaa yhteydessä Discordissa Iku Merikallaan (Kakkela#6315).


# Nimi Tiimi Auto
1 Tuomas Tähtelä KOVA Esports Indy Pro 2000 PM-18
2 Kim Eriksson Black Star Racing Indy Pro 2000 PM-18
5 Matti Sipilä KOVA Esports
Indy Pro 2000 PM-18
6 Aleksi Elomaa ineX Racing Indy Pro 2000 PM-18
9 Tomi Katila Black Star Racing Indy Pro 2000 PM-18
12 Harri Suoninen Indy Pro 2000 PM-18
13 Antti Levoska Indy Pro 2000 PM-18
15 Christer Andersson Inertia SimRacing Indy Pro 2000 PM-18
16 Ilkka Kattilakoski Inertia SimRacing Indy Pro 2000 PM-18
22 Niko Jarva Indy Pro 2000 PM-18
24 Matti Kaidesoja Inertia SimRacing Indy Pro 2000 PM-18
26 Mika Vähämäki Black Star RacingBlack Star Racing Indy Pro 2000 PM-18
29 Teemu Ulmanen Blue Rose Team Indy Pro 2000 PM-18
31 Ville Haatainen Indy Pro 2000 PM-18
32 Markus Viitakangas Nipa Racing Indy Pro 2000 PM-18
41 Aatu Liimatainen Kerb Clippers
Indy Pro 2000 PM-18
44 Toni Limnell X-R´cer Indy Pro 2000 PM-18
46 Teemu Toikka Indy Pro 2000 PM-18
50 Henry Salmén Inertia SimRacing Indy Pro 2000 PM-18
52 Jesse Telkkälä Black Star Racing Indy Pro 2000 PM-18
53 Eetu Vainiokangas Raccoon Racing Indy Pro 2000 PM-18
54 Oskari Rinne CoRe SimRacing Indy Pro 2000 PM-18
55 Atte Nykänen FiSU Racing Team Indy Pro 2000 PM-18
57 Tero Niittymäki Indy Pro 2000 PM-18
61 Juho Tillonen Indy Pro 2000 PM-18
64 Dani Korpi Inertia SimRacing Indy Pro 2000 PM-18
66 Henri Pihlajikko Kart In Club Indy Pro 2000 PM-18
68 Josua Ali-Keskikylä GT Finland Racers - Team Blacksnow Racing Indy Pro 2000 PM-18
69 Jonne Heikkinen Inertia SimRacing Indy Pro 2000 PM-18
70 Teemu Valkeejarvi Glacier Racing Indy Pro 2000 PM-18
72 Henri Berg KooF Racing Team Indy Pro 2000 PM-18
75 Roope Kurkipää Janicol Racing Team Indy Pro 2000 PM-18
78 Sami Ristolainen Glacier Racing Indy Pro 2000 PM-18
82 Henri Mäkilä Kart in Club Indy Pro 2000 PM-18
86 Ville Iivanainen Raccoon Racing Indy Pro 2000 PM-18
90 Joni-Matti Kiviluoma Ykkösjomppu Esports Racing Indy Pro 2000 PM-18
92 Toni Lähteenmäki Black Star Racing Indy Pro 2000 PM-18
93 Timo Puustinen FiSU Racing Team Indy Pro 2000 PM-18
97 Joni-Pekka Jakonen Indy Pro 2000 PM-18
98 Teemu Korhonen Glacier Racing Indy Pro 2000 PM-18
110 Mika Kuuttinen Indy Pro 2000 PM-18
111 Suvi Jyrkiäinen X-R´cer Indy Pro 2000 PM-18
113 Mikko Kytö Indy Pro 2000 PM-18
122 Tomi Viljanen GT Finland Racers Indy Pro 2000 PM-18
123 Markus Aaltonen Foracer eSport Indy Pro 2000 PM-18
154 Matti Laukkanen GT Finland Racers Indy Pro 2000 PM-18
158 Jussi Pohjola Blue Rose Team Indy Pro 2000 PM-18
303 Jari Nylander Indy Pro 2000 PM-18
313 Harri Vihavainen Nipa Racing Indy Pro 2000 PM-18
404 Janne Sainisto Aquiver Motorsports Indy Pro 2000 PM-18
430 Ari Harjula Indy Pro 2000 PM-18
496 Janne Kokkala Indy Pro 2000 PM-18
500 Timo Karjalainen Raccoon Racing Indy Pro 2000 PM-18
504 Teijo Räisänen Raccoon Racing Indy Pro 2000 PM-18
700 Jyrki Suominen Indy Pro 2000 PM-18
Kuljettajia yhteensä: 55