Jari Nylander
(12. sija)
Aika-ajoissa kohtuullinen P7. Treeneistä olikin tiedossa että oma setuppi toimi hyvin yhdellä kierroksella mutta kisassa tulee olemaan ongelmia. Kuvittelin auton toimivan paremmin kisan lopussa ja tämän vuoksi koitin alussa puolustaa Hagneria vastaan niin kovaa kun pystyi. Loppupuolella huomasin kumminkin olevan vielä enemmän ongelmissa ja porukkaa tuli vielä lisää ohi.
Kaiken kaikkiaan tuskainen kisa ja kokemuksen puute näistä autoista näkyi molemmissa kisoissa mitkä ajoin.
Tuomas Tähtelä
(9. sija)
Sain hyväntuntuiset säädöt tehtyä aika nopeasti ja treenit sujuivat hyvin. eMotorsport toki vei osan treeniajasta, joten valmistautuminen ei ollut aivan parasta mahdollista, mutta kuitenkin parempaa kuin edellisissä kisoissa.
Aika-ajo ei mennyt ihan putkeen... Eka kierros oli epäonnistui ja toinen kierros onnistui, mutta renkaat eivät enää olleet parhaassa tikissä, joten aika ei ollut kovin hyvä. Viimeisen yrityksen kusin jo ensimmäisessä mutkassa ja otin vielä myöhemmin off-trackin. Vauhtia olisi löytynyt ainakin pari-kolme kymmenystä lisää, (niin kuin muillakin BSR kuskeilla) mutta sekään ei olisi riittänyt lähelle kärkeä. Aika-ajovauhdissa on selkeästi parannettavaa, sekä kuskin, että säätöjen puolesta. Aika-ajo P11.
Kisa alkoi ok, menetin sijan Hietalalle, mutta tärkeintä oli välttää osumat, varsinkin tallikavereiden kanssa. Kisaa käytiin Black Star Racingin ja Glacier Racingin välillä, Glacierin kuskien ollessa edessä kisan alkupuolella. Pääsin yllättäen ohi molemmista tallikavereista Le Mans -mutkissa virheiden seurauksena ja aloin painostaa Hagneria. Muutaman kerran kävin jo Hagnerin vierellä, mutta en kuitenkaan päässyt ohi. Lopulta Nylander jarrutti yllättäen suoralla ja Hagner joutui sitä väistämään, jolloin pääsin molemmista ohi, ja Eriksson tuli perässä.
Viimeinkin sain ajaa puhtaassa ilmassa ja pääsin hyvään rytmiin, tavoitteena ottaa Jimi Nisula ja Riku Alatalo kiinni. Pystyin ajamaan aikalailla samaa vauhtia kärjen kanssa ja otin edellä ajavia nopeasti kiinni. Muutama kierros ennen loppua sain Nisulan kiinni, mutta ohitusyrityksessä missasin jarrupaikan ja ajoin pitkäksi nurmikolle asti. Näin myös Eriksson (joka oli jäänyt muutaman sekuntin päähän) pääsi ohi. Lopulta maalissa siis P9, niin kuin kahdessa edellisessäkin kilpailussa.
Ihan ok karsintasarja minulta. Muutama tyhmä virhe mahtui mukaan, ja aika-ajovauhtia selkeästi puuttuu, eli parannettavaa jää finaalia ajatellen. Kuitenkin kisavauhti oli yleensä erittäin hyvää, jopa kärjen vauhtia. Onneksi eMotorsport SM-sarja jää kesätauolle, joten aikaa treenaamiseen on reilusti. Voittamaan mennään tottakai, mutta kärkikuskien voittaminen vaatii vielä paljon työtä.
Jimi Nisula
(7. sija)
Hyvä päätös kaudelle, mutta ei ihan riittänyt vauhti haastamaan kärkikuskeja. Säädöt sain tehtyä melko hyviksi kisaan sekä aika-ajoon.
Ekalla kiekalla sain napattua nopeasti Nylanderin päänahan ja sen jälkeen koko kosa oli Alatalon perässä ajelua. Kerran pääsin haastamaan Alataloa tämän virheen johdosta, mutta tilanne kuihtui omaan varovaisuuteen. Lopussa vielä tähtele pääsi yrittämään ohitusta omien luisuilujen takia siinä kuitenkaan onnistumatta.
En tiedä sitten olisiko riittänyt finaaliin omat pisteet, jos olisin päässyt ajamaan Phillip islandin kisan, kun se jäi väliin intin kiinniolon takia. Kiitos järjestäjille ja kilpakumppaneille hyvistä kisoista. Jos ens vuonna onnistuis paremmin.