Kisaraportit Sim racing eSM 2018 -karsinta -

Järjestä: Sijoitus Uusimmat

Antti Pihlaja (24. sija)

Kierrostakaan ei päässyt kummassakaan lähdössä ajamaan ehjällä autolla. Olisi ollut kiva testaa kisavauhtia, kun aika-ajokin riitti jo 9. sijaan.

Päälähdössä ruudusta 40 jämäpisteille, maalissa 24. Taisin ohittaa kaikki lähtökolariin osallistuneet, mutta ehjiä autoja vastaan ei ollut mitään saumaa. Toisin kuin karsinnassa, ratti sentään oli suorassa, mutta vauhdissa taisi joutua antamaan tasoitusta melkein sekuntin per kierros.

Jarno Sippola (38. sija)

Olipas se rallia eilinen. Aika-ajo tuntui omaan tasoon ihan hyvältä, mutta eihän se riitä tässä porukassa. Luulin että olisin ollut sillä ajolla korkeammalla.

Karsintaerässä tulikin sitten itse töppäiltyä alussa. T3:een luulin, että mentiin kolme rinnakkain, mutta sisälinja olikin tyhjä ja itse otin keskilinjan. Omasta mielestä ei edes osunut, mutta yhtäkkiä ulkolinjan kaveri oli poikittain edessä. Sori siitä Jari Tallgren.

Finaalilähtö olikin sitten lukunsa siellä r*tardipakassa. Melki pysähdyin ekaan mutkaan kun edessä rupes kolisemaan ja sitten rupeskin tulemaan takaluukusta porukkaa sisään. Siitä ajauduin sisäkurviin vallin viereen jossa auto poikittain edessä. Ekan kierroksen lopussa vielä lähdin kiertämään kolaria ja luulin selvittäneeni kunnes kohdalla pamahti auto kylkeen ja tuossakin olin suurin häviäjä.

Vähän p*ska fiilis jäi noista kolareista joihin ei oikein itse pystynyt vaikuttamaan, mutta muuten oli ihan mukava ajaa.

Marko Penttinen (25. sija)

Muuton ja kaiken muun hässäkän takia treenit jäi aivan minimiin.
Peissiin nähden ei parempaaa tulosta olis voinut haaveillakkaan.
Nyt tiedän miltä Trullista tuntuu.
Anteeks kaikille kenen edessä hidsailin...

Heikki Ruotsalainen (42. sija)

Pienoinen pettymys jäi päällimmäiseksi mieleen tästä kisasta. Aika-ajon ja karsinnan jälkeen lähdin finaaliin ruudusta 45. Olin siis sisälinjalla, ja jouduin ensimmäisen mutkan mäyhemiin. Kerkesin kyllä pysähtyä, mutta takaa tultiin kovaa. Vähän jäi fiilis etteivät säännöt, ja loistava ajoetikettivideo ole kaikille ihan tuttuja. Noh, auto otti osumaa ja sitten ajeltiinkin vain maaliin. Pari omaa virhettä siihen päälle, ja maalissa sijoitus 42.

Kisa tapahtumana oli kyllä hieno, ja toivottavasti loputkin kisat ovat vähintään yhtä mahtavia. Hienoa olla mukana, vaikka en korkealla nahistelekkaan.

Laitoin kaudelle tavoitteeksi pisteille ajamisen, ja siihen on kyllä mahdollisuuksia. Eikai tässä muuta kun kovaa treeniä seuraavaan kisaan!

Kristian Lindroth (28. sija)

Olipa kyllä eeppiset kisat!

Oma kokonaissuoritustaso oli lopulta pettymys, vaikkakin ihan linjassa sen kanssa miten on autolla päässyt harjoituksissa. Jotain pitää vielä oivaltaa että saa sen pirullisen vaikean viimeisen puoli sekuntia pois peruskierroksesta. Aika näyttää löytyykö se oivallus. Aikaa ei ikävä kyllä oikein ole, ja setin kanssa on joutunut tyytymään perusturvalliseen VRS-pohjaan.

Päälähdön ekan kurvin kaaos oli melkoinen pettymys, ja vei kaiken mahdollisuuden todella mitata vauhtinsa muihin nähden. Jotenkin tuntui että tuplapenetroinnin jälkeen jotain oli pelleissä vikaa, ja moottori ei enää suorilla laulanut samaan tapaan kuin harjoituksissa. Pakko kohta katsoa oma repla uudestaan ja toivoa, että vauhdin hiipuminen edes jotenkin selittyisi sieltä. Muuten on paljon tekemistä seuraavaan kisaan.

Kiitos kaikille mukanaolleille. Otetaan ensi kisassa L1 T1 järkevästi, ja etsitään ne omat lopulliset sijoitukset vasta sitten kun on jonkinlainen hallittu lähtö saatu aikaan.

Ari Härö (20. sija)

Aika-ajot:
Oma pb ekalla ns banker läpillä, jonka jölkeen homma karkas räpylästä liika yrittämiseen ja low/superlow 1:27 jäi vain haaveeksi, pienet marginaalit top20 tienoilla joten lisää reeniä seuraavaan kisaan.

Karsintakisa:
Hieman alakanttiin mennen qualin jälkeen lähdin vain varmistaan finaalilähtöä ja ajattelin jos top15 paikan sais karsintalähdössä. Pääsinki hyvin liikkeelle ja parin mayhem väistelyn jälkeen olin sijalla 11 ja edessä mentiin pari kymppää kovempaa per kierros ja taakse tuli kokoajan eroa, joten päätin vain ajaa turvallisesti maaliin ja näin ollen turvata finaaliin lähes top20 lähtöpaikan

Finaali:
Hieman hermostuneena kattelin ympärilleen ennen starttia ku just näillä paikoilla sitä mayhemii eniten syntyy ja niinhän sitä tälläkin kertaa T1 oli kunnon torikokous, onneksi näin sen vain peileistä ja pääsin aika turvalliesti ajeleen ekat kierrokset omalla paikalla ja Simo Leppäsen ohitettua muutaman kierroksen ajon jälkeen päätin vain katsoa mitä kisa tuo tullessaan ja ajaa turvallisesti maaliin in top20. Muutaman kerran oli pienet saumat päästä ohi Simosta, mutta Inertia Ferrari lähti mutkista paremmin ulos, joten ei oikeastaan ollu saumaa ohittaa. Pari kertaa takaa tulevat pääsivät jo alle 1s päähän mutta sitten pari ok kierrosta taas auttoi karistaan takaa tulevat turvallisen n. 1,5s päähän ja pääsin ajeleen maalin just minimitavoitteessa.

Kiitokset Striimitiimille sekä Fisralle ja tietty Sponsoreille, Artic Prototypes, Akoya Oy, Rengasmarket Tuusula ja Kymagro Oy.

Antti Ahola (27. sija)

Karsintakisa lähti hyvin käyntiin qualin mentyä odotettua paremmin, löysin itseni sijalta 9. ennen kuin takaa oleva auto pyöräytti mut ja menetin paljon sijoja sitten siihen. Finaalilähtöön starttipaikka 33.

Finaalissa tavoitteena oli ajaa edes pisteille, T1 kasassa tuli takasiipidamagea mikä vaikutti suoravauhteihin. Juutuin Penttisen Markon taakse pidemmäksi aikaa kunnes pääsin rinnalle t-vikaan mutta tiukaksi kävi tila ja työnnettiin pitkäksi, lisää menetettyjä sijoja.

Jospa Ramerikassa pääsis ajeleen ilman sen kummempia kommervenkkejä.

Joni Hagner (37. sija)

Olis voinu ostaa terholle uuden ratin....

Riku Alatalo (6. sija)

Osaispa ajaa linjojen sisällä

Eemil Ritvaniemi (2. sija)

Ois pitäny ajaa parempi quali.

Joonas Vastamäki (14. sija)

Aika-ajoihin pitää selvästi satsata enemmän. Ainakin 2 kymppää kovempaa olis voinu mennä, ja näin tiukassa sarjassa se on ihan liian monta sijoitusta.

Karsintalähdössä ensimmäisellä kierroksella +5 sijaa. Työnsin kisan puolivälissä Aholan ympäri, siitä anteenksipyyntö. Viimeisellä kierroksella vielä Valkeejärvi pääsi T1 ohi, joten maalissa sijalla 10. Kaiken kaikkiaan todella hyvä karsintalähtö.

Finaaliin lähdin sijalta 20, joka oli ensimmäisen kierroksen jälkeen sija 18. Käytännössä ohitin autoja vain muiden kolareiden takia, samalla puolustaen Valkeejärveltä ja Tähtelältä. Maalissa sija 14, joka on kaikkien aikojen paras eSM tulos, joten ei voi olla kuin tyytyväinen. Toivottavasti sama jatkuu Ramericassa.

Joni Takanen (9. sija)

Autoni oli tehty tänään lasista :/

Jos vaikka ensi kisassa olis vähä vähempi lasia ettei kylkikontaktista tule heti aero damagea.

Antti Salminen (60. sija)

Quali ihan mukavasti omaan aika-ajo taitoihin nähden. Varmat kierrokset sisään.

Karsintakisassa ihan mukavaa kurvailua pari ilmais-sijoitusta napsien. Toikan kanssa hyvää kilvoittelua parin kiekan verran, mutta tuli höllättyä kun vauhtia ei ollut niin paljon enempi. P10, joten P20 finaaliin.

Finaalilähtö päättyi L1T1. Reagoin edellä menevien jarruihin ja Kimi ei takaa ehtinyt reagoimaan siihen. Ympäri ja kova törmäys sisäseinään. Mustalippu rikkinäisestä autosta ja varikolla hinauksen jälkeen odotti 20min korjaukset.

Harmi. Kausi jää muutenkin vaillinaiseksi, ja tämä oli toinen niistä kisoista joihin varmuudella pääsen.

Juuso Hietala (57. sija)

Kummassakin kisassa sivullisena wreckiin ja homman kruunaa ratista irti lähtevä USB-piuha jolloin katoaa shifterit. Ehkä ens kerralla paremmin.