Kausi on päättynyt!
Kausi lyhyesti
Autona legendaarisen maineen saavuttanut 700+ hevosvoiman nelivetohirmu Audi 90 Quattro GTO, millä kilpaillaan USA:n ulkopuolella lähinnä perinteisillä Euroopan radoilla.
Kaudelle ilmoittautuminen
Ilmoittautuminen tapahtuu simracing.fi palvelussa ja se aukeaa 21.9.2022 klo 20:00 ja päättyy ennen ensimmäistä osakilpailua 14.10.2022 23:59. Jälki-ilmoittautuminen on mahdollista mikäli kilpailuun on jäänyt vapaita paikkoja. Kaudelle hyväksytään kaikki halukkaat, mutta kilpailuun mahtuu mukaan ilmoittautumisjärjestyksessä ainoastaan radan varikkopaikkojen mukainen määrä kuljettajia vähennettynä mahdollisen striimitiimin viemillä paikoilla.
Karsinta kilpailuun
Jokaista seuraavaa osakilpailua varten kuljettajien maksimimäärä on sama kuin kilpailujen vapaiden varikkopaikkojen määrä. Osakilpailuiden 2-5 osallistumisoikeus perustuu ensisijaisesti kausimenestykseen. Ilmoittautuneiden joukosta kilpailuun pääsee aina ko. kilpailun maksimimäärä kuljettajia kauden kokonaispistetilanteen perusteella.
Kilpailuun ilmoittautuminen
Jokaiseen osakilpailuun ilmoittaudutaan erikseen simracing.fi palvelussa. Ilmoittautuminen alkaa kaksi viikkoa ennen kilpailua ja päättyy kilpailua edeltävänä perjantaina klo 23:59.
Modien käyttö
Sarjan auto: ARC - Auriel 90GTO. Maksullinen modi, hinta 3,99$ Mikäli modin hankinta on hankalaa esim. luottokortin puutteen takia, kysy vaihtoehtoja S13 kanavalta.
Kilpailuissa käytettävien ratojen latauslinkit tiedotetaan kunkin osakilpailun tiedoissa.
Joidenkin ratojen graafista asua on paranneltu CSP mahdollistamilla tavoilla, järjestäjät suosittelevat käyttämään viimeisintä julkaistua versiota tai hyvin toimivaksi todettua aiempaa versiota Content managerista ja Content Shader Patchistä. Content managerin tai shader patchin käyttö ei kuitenkaan ole pakollista.
Tiedotus ja yhteisö
Kauden aikana tärkeät tiedotteet sekä jälkipeli hoidetaan FiSU Discordissa s13-alkuisilla kanavilla. Säätövinkkejä ja yleistä keskustelua käydään Discordissa s13- tai assetto corsa kanavilla.
Osakilpailun aikataulu
18:00 | Harjoitus -siirtyminen kilpailupalvelimelle (30 minuuttia) |
18:37 | Aika-ajo (15 minuuttia) |
19:00 | Kilpailu (45 minuuttia) |
19:45 | Kilpailu päättyy, kun ylitetään kilpailuajan päätyttyä maaliviiva. Striimi lähetyksen kilpailunjälkeiseen haastatteluun toivotaan ainakin podium kuljettajia, mutta muutkin ovat tervetulleita ajan salliessa. Jälkipelit FiSUn discordissa. |
Kilpailuolosuhteet
Asetus | Arvo | Täsmennys |
Kellonaika | 10-18 | Vuorokauden aika vaihtelee per osakilpailu |
Radan pito | mahdollisesti Kehittyvä | Pito 97-100% |
Sääolosuhteet |
Pelin |
Säästä pyritään tekemään jollain tavalla realistinen, paikkakunta ja ajankohta huomioiden. |
Tuuli | Tuntematon | Tuulen nopeus ja suunta ei ole ennalta tiedossa |
Luistonesto | Tehdasasetus | |
ABS | Tehdasasetus | |
Vauriomallinnus | 100% | |
Polttoaineen kulutus | 100-150% | Eri radoilla on käytössä eri moottorikartat |
Rengassääntö | 1 | Autoon tarjolla vain yksi rengastyyppi |
Renkaan kuluminen | 100-200% | Renkaat kuluvat joillain radoilla enemmän |
Renkaanlämmittimet | Ei käytössä | |
Lähtö | Lähtöruudusta | |
Ratarajojen valvonta | cut-plugin tai pelin omat rajat | Tuomariston ohje toimitetaan ennen osakilpailua |