Kisaraportit
Season 6: FiSU Sport Trophy (FiST) -
Järjestä:
Sijoitus
Uusimmat
Jali Hautala
(2. sija)
En ollut harjoitellut kisaan paljoa ja kylmiltä suoraan aika-ajoon pienessä krapulassa ei luvannut hyvää.
Sain kuitenkin aika-ajossa tyydyttävän kierroksen aikaiseksi ja lähdin kisaan sijalta 6.
Kisan startti ei sujunut kanssakilpailijoilta hyvin ja kolarien seurauksena hyvällä tuurilla nousin sijalle 3.
Taistelin toisen kierroksen aikana Eeron kanssa, mutta Eero sai kuitenkin lopulta pidettyä 2. sijan.
Seuraavat puoli tuntia ajelinkin Eeron kannoilla 0.5-2s päässä. Lopulta Kosti sai minut kiinni ja pääsi pääsuoralla varsin helposti ohi.
Hyvä onneni jatkui, kun viimeisellä kierroksella Kosti ja Eero kolaroivat ja pääsin toiselle sijalle.
Eero Järvinen
(3. sija)
Biitsiltä kisaan ja se meni yli odotusten, 15min ennen free praccya jonkinlainen setuppi kasaan ja pari kiekkaa kokeilua että kai se ok on ja ei muuta ku servulle.
AA:sta sitte oma PB ja 4. ruutu. Lähtö onnistu hyvin ja siinä Ossin jäädessä ruutuun sain kuitattua 2 sijaa ja pääsin haastamaan Ilaria t1 mut ihan ei kylmillä renkailla ja reenin vähyydellä uskallus riittäny ja en saanu vietyä ohitusta loppuun.
Ekat 20min tuntu että pacea ois ollu enempi ku Ilarilla mutta aina kun aloin pääsemään iskuetäisyydelle niin joku pieni ajovirhe ja pari kymppää takkiin ja näin ohitusyritys jäi sitten toteutumatta.
Sitten alko renkaat kulumaan ja keskityin lähinnä pysymään Ilarin kyydissä mukana ja pitämään Jalin takana, kunnes sitten vikalla kiekalla Kosti selkeesti paremmalla vauhdilla oli jo aika lähellä mutta aattelin että saan puolustettua maaliin asti ja pidettyä 2. sijan, mut sitten neulansilmän jarrussa kun otin puolustavan linjan niin Kosti vissiin luki vähän väärin ja kolautti takapuskuriin ja siitä lähin sitten seinään, Kosti jäi ootteleen joten sit ajeltiin siitä maaliin ja sijoitus 3.
Ihan hyvä kisa ottaen huomioon lähes nollareenin.
Ilkka Tulppo
(5. sija)
Tähän kisaan jäi treeni todella vähiin. se näkyi kyllä aika-ajon tuloksessa, lähtöruutuna 14.
Setupin onnistuin rakentamaan suhteellisen toimivaksi tälle radalle.
Kisassa sitten onnistuin jotenkin ihmeen kaupalla välttämään lähtösuoran mayhemin saamatta naarmuakaan omaan autoon, ensimmäisessä mutkassa olin jo sijalla 6. myöhemmin sitten Kosti Aho meni ja lähdin rakentamaan kisaani sijalta 7.
Suurimman osan kisasta ajelin varikolta tulleen ja eri kierroksella olleen Pasi kovasen kanssa, kisan edetessä myös oma tuntuma rataan ja autoon parani kokoajan, tämä näkyi kierrosajoissa.
kisaa oli ehkä 15 min jäljellä kun katselin relativesta että ajan aika turvallisessa välissä eikä minulla ole mahdollisuuksia saada edelläajavia kiinni.
Oma vauhtini parani kuitenkin kokoajan, samalla Atte Nykänen Ja Panu Artimo alkoivat ajaa keskenään kilpaa Aten yrittäessä ohittaa Panua. Tämän johdosta sainkin ajettua Panun kiinni ja pari kierrosta ennen maalia onnistunut ohitus, Atte oli tässä vaiheessa yli 3 sekuntia edellä. Viimeisen kierroksen alussa ensimmäisessä mutkassa oli joku kolari jossa Atte oli osallisena, tämän johdosta löysinkin itseni sijalta 5.
Kilpailu sujui omalta osaltani siis täysin yli odotusten.
Panu Artimo
(7. sija)
Ennen kisaa oli ihan hyvät fiilikset ja kun viikolla Janzan kanssa turistessa löytyi pienillä viilauksilla sopiva setuppi niin oli ajatuksena saada aikaiseksi kauden paras tulos.Isot kiitokset hänelle hyvästä perussetupista. Harjoitusserverin aikojen perusteella ajattelin olevan mahdollisuuksia jopa kympin sakkiin. Stracker näyttikin sijaa 11 aika-ajon jälkeen mistä olin kyllä vähän pettynyt. Asetuksista johtuen nopeinta kierrostani ei listalla kuitenkaan näkynyt, mutta pelin listalle se oli päätynyt. Gridillä olinkin siis sijalla 8 mikä oli vähän yläkanttiin, tuli tehtyä PB ihan sopivaan väliin siis.
Pari treenattua kisalöhtöä varmaan auttoi lähdössä jonkin verran ja sain kuin ihmeen kaupalla väistettyä lähtösuoran meihemin ja raatojen jäädessä taakse löysinkin itseni sijalta 4 Jali Hautalan takaa ja Atte Nykäsen edestä. Pari kiekkaa sain roikuttua kohtuullisen lähellä, mutta renkaiden lämmetessä alkoi kärkikolmikko vetää pientä eroa ja koitin saada vaan aikaiseksi tasaisia kierroksia. Atte pysyi suht tasaisen 1-1,5 sekunnin päässä. Kosti tuli kuitenkin kovana takaa ja ohitti ensin Aten ja hetikohta myös minut. Ajattelin että turha laittaa edes hanttiin ihmeemmin, menee huonolla tuurilla rellu seinään, hiekalle tai ainakin tuhlaantuu ylimääräistä aikaa.
Sai pidettyä suht tasaisia 1:13.5 ja alle aikoja n. 25 kierrosta, mutta sitten alkoi joko Atte kiristää tahtia tai omat kierrosajat pudota ja alkoi tulla vähän painetta. Lisäyrittämisestä alkoi pikkuvirheitäkin kerääntyä ja Atte pääsi pari kertaa jo rinnallekin, mutta sain vähän sääntöjen rajamailla olevien liikkeiden ansiosta pidettyä hänet pari ylimääräistä kierrosta velä takana. Jälkeenpäin ajatellen olisi pitänyt päästää Atte suosiolla ohi niin olisi ehkä renkaat säilyneet parempina kun ei olisi tarvinnut joka mutkassa koittaa tiristää aivan kaikkea. Alkoi olla loppukierrokset aikamoista liukastelua ja Tulpon Ilkkakin pääsi jo konttituntumaan. Oli vaan kyse siitä loppuuko aika ja kierrokset kesken ennen kuin pääsee ohi. Ja pääsi Ilkkakin sitten suht helposti loppujen lopuksi ohi, vaikka vähän oh shit tilanteen järjestikin T1:n jarrutuksessa. Vauhtieroa oli kuitenkin reilusti joten seuraavalla kierroksella hän olisi varmasti joka tapauksessa päässyt ohitse.
Vikalle kierrokselle meinasi vielä aueta tilaisuus päästä Atesta ohi, mutta hän pääsi kolarin jälkeen radalle juuri ajoissa enkä saanut enää tilaisuutta yrittää ohi. Tuloksena 7. sija, eka top-10 ja paras tulos koskaan ikinä missään FiSUn kisalähdössä.
Tällä kertaa vähän huolellisempi valmistautuminen ja ylimääräisen kohkaamisen välttäminen oli avain hyvään tulokseen mieleisen setupin lisäksi. Ekoissa kisoissa edes jonkunlainen tulos oli sulanut liiasta säätämisestä juuri ennen lähtöä tai ennen aika-ajoa. Tästä on hyvä ottaa mallia seuraaviin koitoksiin, hyvillä mielin kohti Kanadaa.