Kisaraportit
Season 5: The Other Italian -
Osakilpailu 4/6 @
Imola
Järjestä:
Sijoitus
Uusimmat
Anssi Hyytiäinen
(2. sija)
Olipa huonosti vauhtia jotenkin. Täydelliselläkin kierroksella jonnekin jäi hirveä määrä aikaa eikä mitään käryä minne. Ja niitä täydellisiä kierroksia oli melko vaikea saada aikaiseksi. Ei oikein sopinut tämä combo itselle tai sitten oli vaan huono päivä.
Mutta ei sentään ihan niin huono kuin Teemulla joka jäi lähdön rytäkässä pahasti maksajan rooliin. Samu alkoi hakea ohitusta vasemmalta ja Teemu tuli oikealta, ja itse jäin siinä kiilaan jumiin. Harmi Teemun puolesta mutta toivottavasti oli ainakin mukavaa kisailua sitten hitaampia ohitellessa.
Itse jäin Samun taakse jumiin muutamaksi kierrokseksi, mutta sain lopulta rakenneltua jonkinlaisen ohituspaikan. Ei ole ihan helppoa täällä mutta Samu tuntui tekevän pieniä virheitä välillä. Niin kyllä tein itsekin :D
No katsellaan jos seuraavassa kulkisi paremmin eikä olisi näin nihkeätä.
Hyvä Henri!
Samu Suojanen
(3. sija)
Karsinnan perusteella näytti tulevan keskikastissa taisteltava kisa kun ajat jäi 1:52.6 pintaan.
Virallisten harjotusten aikana tuli tehtyä vielä radikaaleja setup-muutoksia (aina hyvä päätös, suosittelen..) ja ajat alkoi parantua. Aika-ajossa totaalinen haamukierros viimesellä yrittämällä session jo päätyttyä ja 1:52.1 tauluun, neljäs lähtöruutu. Puolen sekunnin parannus tiesi kisaa ajatellen sitä, että takana oli monta kuskia jotka pystyy ajamaan rutiininomaisesti nopeampia kisakierroksia. Lähtökohta kisaan oli siis haastava. Uuden setupin kanssa kisaan, ainoastaan lisää bensaa tankkiin. Note to self: ei enää noin.
Kisan lähtö meni erittäin hyvin ja pääsin nopeasti Hyytiäisen rinnalle sisälinjalle pääsuoralla. Korhonen siirtyi ulkolinjalle ennen T1 jarrutusta ja pääsin jarrutuksessa Korhosen vierelle ohi Hyytiäisestä. Tässä vaiheessa tila loppui radalta ja kolina alkoi, Korhonen osui kylkeen erinäisten sattumien jälkeen ja ajautui siitä hiekalle. Ekojen mutkien jälkeen toinen sija Henrin takana, jonka vauhtiin ei ollut missään vaiheessa mitään asiaa.
Alussa oli vauhtia ihan kohtuullisesti, vaikka Hyytiäinen meni ohi jo kisan alkuvaiheessa. Kolmannesta sijasta oli hyvää vääntöä Siltasen kanssa, joka valitettavasti päättyi Ilarin spinnaukseen ohitusyrityksessä tulleen kontaktin jälkeen.
Kolmas sija alkoi näyttää suht varmalta Ilarin spinnauksen jälkeen, kun takana tulleeseen Kovaseen oli muutama sekunti eroa. Mutta tulikin kaikkea muuta... Ilmeisesti reipas camber-kulma edessä aiheutti sen, että rengaskuluma oli reilumpaa ja keulan pito heikkeni huomattavasti jo ennen kisan puoliväliä. T1 jarrutus meni vasen etupyörä lukossa reippaasti pitkäksi kahdella perättäisellä kierroksella, jonka myötä Kovasen auto ilmestyi peileihin ja hyvä etumatka oli poissa..
Keulan pito oli exiteissä olematon ja etupyörät lukkiutui jatkuvasti jarrutuksissa Kovasen hiillostaessa takana selvästi nopeampana. Takapainotteisella jarrubalanssilla jarrutukset onnistui jotenkin ja auton sai kääntymään mutkiin. Kovasen ajovirhe kisan lopussa antoi riittävästi etumatkaa että pääsin kolmantena maaliin. Ilman Pasin omaa virhettä neljäs tai viides sija olis ollu luultavasti realistinen lopputulos, koska nopeusero lopussa mun ja Pasin välillä oli huomattava ja Rahkonen oli heti Kovasen perässä.
Kisan haastavuudesta kertoo hyvin se, että lähes puolet gridistä ajoi nopeamman kierroksen kisan aikana kuin minä.
Olosuhteisiin nähden loistava lopputulos.
Janne Pehkonen
(11. sija)
Sunnuntai lyhyesti: Qualissa yllättävän hyvä sija huonolla ajolla. Kilpailun startti ok. Tarkkana sai olla parissa exitissä takapyörän pidon kanssa, jotka kostautu muistaakseni pariin kertaan sija menetyksellä. Oli isommin rytistä puolivälissä kisaa ja kohteena oli Korhonen & H.Koskenala, kun käsihallintalaitteen alusta oli kipata nurin. Pitäis koittaa tukea paremmin että ei toistu. Tuli vissiin liian kovat G-voimat :D Joo no kai se 11 sija ihan tyydyttävä tulos on, vaikka oli noita vastoinkäymisiä kisan aikana. Onnea Henkka voitosta!
Teemu Korhonen
(13. sija)
Imola oli kyllä yhtä tervanjuontia. Ei mitään järkeä ajossa reeneissä, kisapäivänä alkoi vähän pysymään radalla ja aika-ajossa kakkosruutuun. T1 tuli osuma konttiin, löysin itseni hiekoilta ja kisa oli aika lailla taputeltu.