Kisaraportit Kaikkien Aikojen RalliSarja 2.0 - 1. Osakilpailu @ 1. Osakilpailu

Järjestä: Sijoitus Uusimmat

Joni Onnela

Auto oli saatu hyviin säätöihin ja kovalla itseluottamuksella lähdettiin vetämään. Ensimmäiset kaksi pätkää menikin mukavasti, mutta kolmannella liian varoivainen linja kostautui ja auto saatiin katolleen pari kertaa.
Muutama spinnaus, 4 katotusta ja kaksi tyhmää paalaamista söivät toiveet hyvistä sijoituksista.
Powerille lähdettiin pohja-aika mielessä ja hyökkäys oli kyllä kova. Kokonaisuutena viimeinen pätkä olikin ylivoimaisesti paras ja kellokin näytti tykkäävän.

Tiekirja oli todella hieno ja ralli oli mukavan haastava. Kiitoksia rallista!

#olipaskars

Petri Helmikkala

Kilpailu oli varmasti kaikille tunnustelu tai max attack. Mitään vertailudataa ei ollut, onko alustasta saatu nopea, joten tunnustellen lähdettiin liikkeelle.

Viimeisenä tallin kuljettajana lähdettiin reitille hakemaan varmaa pistesijaa. Kokonaisuutena ajo tuntui hyvältä. Vaikka Salon 24H ja FiSU season 4 avauskisa verottikin paljon testausta. Muutama ajovirhe ja spinni matkalle osui, mutta mitään isompaa ei autosta rikki saatu. Lopputulos, maaliin ehjänä. Tavoite täytetty ja selkeästi hyvin harjoitellessa voidaan olla korkealla. Nyt tallimme ykkös WRC kuski Karimaa näytti että alusta toimii soralla. Itsekin yhden hyvän ajan sain kellotettua.

Nyt hetken lepo, Suomen ralliteillä vierailu ja sitten armoton kestopäöllyste alustan rakennus.

Atte Sipilä

Noniin, KARS 2.0 lähti käyntiin ja viime kauden epävarmuutta yritettiin lähteä selättämään. Vauhtia olikin hyvin ja ajo maistui, vaikka sorasetuppi olikin vielä melko pahasti vaiheessa. Takavetoiselle vaikeimmat pätkät päästiin läpi ilman suurempia kömmähdyksiä, mutta sitten tutuimmilla pätkillä tuli kaksi täysin typerää ajovirhettä ja molemmilla kerroilla huudeltiin liinamiehet avuksi. Näin ollen jäi hieman ristiriitaiset tunteet tästä kauden avauksesta.
Positiivista oli, että vauhtia kyllä löytyy, mutta kolikon kääntöpuolella on sitten se tosiasia, että tielläkin pitäisi pysyä. Tiekirja oli hieno ja toivottavasti myös seuraavasta tiekirjasta tulee yhtä hyvä!

Seuraavaan osakilpailuun lähdetään samalla tavalla MAXIMUM ATTACK-mentaliteetilla ja luokkavoittoa hakemaan!

Onni Keronen

Kauteen numero 2.0 lähdettiin iloisin mielin, uudet luokat toivat lisäintoa treenaamiseen, ja FiSU Rally Teamin testiralli helpotti kilpailuun lähtemistä.

Taktiikkana oli itsellä ajaa mahdollisimman kovaa, ja pyrkiä pysymään tiellä :D

Mitään isompia virheitä ei tullut, Sipirkakimissa meni yksi mutka hieman leveäksi ja pellolle, aikahukka noin 5 sekuntia, Carvalho de Reissä osuttiin kolmanneksi viimeisessä mutkassa aitaan, onneksi aidanrakentajat olivat tehneet sileän aidan ettei tökännyt siihen :D Päätöspätkällä Kormoranissa sitten yksi huomiomerkin vaativa mutka leveäksi, ja joihinkin puskiin, onneksi pääsi pujottelemaan pois, aikahukka noin 5 sekuntia myös.

Kokonaisuutena ralli oli erittäin mukava, hienoa oli ajella Ooppelilla reitillä. Erityisesti jäi mieleen Greenhills, joka oli nautinnollista ajaa Ooppelilla. Kiitoksia järjestäjille, hienon tiekirjan olitte laatineet :) Plussaa pidemmistä ralleista!
Ensi rallissa pyritään pysymään tiellä myös :)