Kisaraportit
Sim racing eSM 2017 -karsinta -
Järjestä:
Sijoitus
Uusimmat
Joni Heikkinen
(1. sija)
Okayama tarjos treeneissä tuskaa, paljon, todella paljon tuskaa. Säätöjä ei löytynyt, puhumattakaan hyvästä fiiliksestä autoon. Kisapäivän aamuna alkoi sitten setuppi tuntumaan vihdoin hyvältä ja pikuhiljaa luotto autoon taas parani.
Ensimmäisessä aika-ajossa paalupaikka, mutta teknisten ongelmien vuoksi ajetussa uusinta aika-ajoissa p2, aina on toki parannettavaa mutta suht onnistunut suoritus kuitenkin tällä kertaa.
Kisassa kävi aika nopeesti selväksi että Kivekkään kans väännetään voitosta kahdestaan. Sen verran näytti Kivekkäällä olevan yritystä että tiesin mahdollisuuden tulevan jossain kohtaa, ja niinhän se tulikin Kivekkään tehdessä virheen takasuoralle johtavassa oikeassa, pääsin rinnalle ja neulansilmän jälkeen ohi. Sen jälkeenkään ei voinut varmistella mitään, koitin ajaa niin lujaa kuin pääsin samalla renkaita mahdollisimman hyvin säästellen, tiedossa oli että setupin kans otettu riski saattaa kostautua isomman rengaankuluman muodossa. Renkaat kuitenki kesti maaliin asti ja voitto tuli.
Isot kiitokset Black Star Racingille, viime syksynä liityin tiimiin ja sen jälkeen on oma kehityskäyrä mennyt aika lujaa ylöspäin, yksinään tästä ei olis tullu yhtään mitään :)
Klaus Kivekäs
(2. sija)
Aika-ajoissa kierros osui nappiin ja pääsin kisaan paalulta. Muutaman ensimmäisen kierroksen aikana Heikkinen seurasi aivan kannassa kiinni. Näytti siltä, että minulla ei ollut ihan yhtä paljoa kyytiä. Koitin painaa sen, minkä pystyin, mutta meni vähän yliyrittämiseksi. Lopulta onnistuin mokaamaan nelosmutkan oikein kunnolla ja mentiin rinnakkain takasuora ja sitä seuraava neulansilmä. Neulansilmän ulostulossa annoin liian hätäisesti kaasua, perä lähti irti, ja kävin vähän nurmikolla. Voittotaistelu olikin sitten ohi. Sen jälkeen Takanen oli monta kierrosta noin puolen sekunnin päässä takana mutta ei päässyt ihan tarpeeksi lähelle yrittääkseen ohitusta.
Onnittelut Jonille vielä ensimmäisestä eSM-kisan voitosta!
Joni Takanen
(3. sija)
Jee jee! Olen erittäin tyytyväinen omaan suoritukseeni, rata ei ole mulle mikään paras paikka yrittää hotläppiä tai kilvanajoa. Tasaisen varma suorittaminen onneksi toi podiumi paikan ja ei voi olla muutakuin tyytyväinen.
Kiitokset Glacier Racingille, ströömitiimille ja sponsseille Kominik oy ja Tihahe oy.
Kim Eriksson
(5. sija)
Uusittu aika-ajo kuumemmassa kelissä tarkoitti kaiken itseluottamuksen häviämistä aika-ajoon ja sijoitus 5 sen seurauksena. Startti oli hyvä, mutta en päässyt Haapasesta ohi ja sen jälkeen en löytänyt luotettavaa tilannetta yrittää ohitusta. Kruisailua maaliin ja P5 plakkarissa, harmittaa kun olisi tehnyt mieli taistella voitosta.
Riku Alatalo
(7. sija)
Empähän osaa tätä rataa ajaa, tasasesti 0.6+ sekuntia hitaampi kuin kärki. Qualissä P10 mihin olin tyytyväinen.
Startti oli sitten kisan ainoa positiivinen aihe. Ylivoimasesti paras startti gridistä ja siitä sai pari sijaa napsittua. Sitten olinkin junan kärkenä kun ei ollu kisa vauhtia. Ei tullut hirveesti virheitä niin Hietala sai vain yhden realistisen ohitus mahdollisuuden, mutta ei onnistunut niin pääsin P7 maaliin. Tosi tyytyväinen tähän.
Juuso Hietala
(8. sija)
Huomattava parannus viime kisan keskeytykseen. Mukavaa oli kumminkin huomata punasten valojen palaessa että kytkin ei toimi ollenkaan. Sain kumminkin jonkinlaisen startin aikaiseksi, mutta Alatalo tuli superstartillaan ohi. Loppukisa menikin sitten Alatalon perää väistellessä ja ohi yrittäessä, mutten saanut tarpeeksi kovia runeja mihinkään. Tyytyväinen kumminkin kahdeksanteen sijotukseen
Mikko Paavilainen
(9. sija)
Edelliseen kisaan ja päivän fiilikseen nähden ihan ok suoritus. Qualissa ei meinannu saada oikeen mitään irti ja kärki pääsi aika kauas. Kisa meni aikalailla Hietalan perässä ajaen, kun takapään pito-ongelmien vuoksi ei suorien päähän päässyt hyödyntämään jarrutksissa hyvin toimineita etunakkeja.
Edellisessä kisassa jäin karsinaan, niin oli ihan kiva saada top 10 sijoitus, mikä pitää unelman sarjan top 20 sijoituksesta elossa.
Monzaa kohti rajottimia paukuttelemaan!
Antti Pihlaja
(13. sija)
Parempi tulos kuin ekasta kisasta, mutta nyt ei kyllä oikein maistu. Top10 oli tavoitteena, mutta jäin jumiin JP Lammin taakse ja maalissa 13. Lammi piti auton nätisti ajolinjalla koko ajan, eikä oikein mitään saumaa ohitusyritykseen auennut.
Omaa tulosta taisi verottaa aika pahasti tupla-aika-ajo tupla-kisan sijaan. Toiseen aika-ajoon ei saanut enää ihan samaa attackia päälle, ja tietysti L1-skillsejäkään ei päässyt käyttämään kuin kerran. Lisäksi ekalla kierroksella hieman huonoa tuuria, oma linja oli tukossa Nukarinen-Nurmi -hässäkän takia ja menetin yhden sijan.
Janne Kaisla
(14. sija)
Aika-ajo P18
Kisa P14
Kisa meni mukavasti ja tavoite täyttyi kun ajettiin kahenkympin sakissa maaliin. Vauhdin kanssa oli vähän tekemistä, mutta saatiin tarvittava tulos.
Kristian Lindroth
(16. sija)
Aika-ajot meni ihan kivasti, ja lähtöruutu jossain vähän 20 päälle. Ensimmäiset kierrokset meni aika pitkälti puolustellessa omaa sijaa, ja totutellessa pitoon. Jossain vaiheessa alkoi sitten löytyä ihan kiva flow, ja takana ollutkin lopetti ahdistelun.
Sijoitus parani kierrosten edetessä muiden tumpelointien ansiosta aika kivasti, ja maaliin tulin erittäin tyytyväisenä sijalla 16! Vielä jäi yhden puolspinnin verran parannettavaakin seuraavaan kisaan.
Jostain pitää muutama kymppä kyllä kaivaa loppukaudelle.
Mikko Nurmi
(18. sija)
Toinen susipaska kisa putkeen, tosin nyt vielä vähemmän omasta virheestä kuin Lagunassa.
Ei kerrottavaa jälkipolville mutta vauhti oli ihan OK ottaen harjoituskierrosten vähyyden huomioon.
Ari Härö
(20. sija)
Eka quali runi meni omalla tasolla (14sta) omissa laskelmissa. iRacingin teknisten ongelmien takia quali meni roskiin ja pistettiin homma uusiksi. Jostain syystä 1-2 astetta lämpimämmässä kelissä q setti ei toiminu yhtään, joten sijoitus pakan perällä 36/37.
Kisassa lähettiin sitten taistelu asenteella ja tavoite oli noussa top20, ainaki top25. Ekat kierrokset otin yli varovaisesti ja varoin mäyhemöintejä. Tavoite oli ohittaa kisassa noin 1 kuski per kierros, vaikkakin tiesin sen olevan vaikeahko.
Puolessa välissä kisaa olin noussu noin 10 sijaa ja top20 oli ihan saavutettavissa, joten ei muuta kuin lisää hanaa kun settiki tuntu olevan ihan ajettava. Muutaman ohituksen ja parin mayhemin avustuksella pääsin kuin pääsinki top20 jälleen kerran.
Seuraavaan kisaan sitten quali hommelit kuntoon ja top15 sijoituksia metsästään!!!
Kiitokset Fisralle ja striimiporukalle, sekä tukijoille, Arctic Prototypes ja Apex Racing Academy
Hannu Vallin
(31. sija)
Miten vaikeeta voi olla ajaa jonkun perässä :o. Ajeluksihan tuo kisa toki meni, mutta varma 30. sija vaihtui typerän spinnauksen takia 32. sijaan ja vaikka olin yksin ajaessa 0,5 sekuntia Joutsia nopeampi per kierros niin sitten kun jouduin taakse niin ei ollut toivoakaan että olisi päässyt edes ohitusetäisyydelle.