Jyrki Aalto
(13. sija)
Treeneissä aloitettiin 1:53-tasolta. Ajamisella sai sekunnin ja dataa katsomalla toisen sekunnin. Optimit treeneissä oli 1:51 ja aika-ajossa tavoite oli alle 1:51.5. Kerrankin kävi niin päin, että joka kierros oli edellistä nopeampi ja kolmannella joka sektori vihreä. 1:50.98 oli vain vähän alle 1:51, mutta tarpeeksi.
1.startissa hyvää ajoa ja sain pidettyä vauhdin tasaisena. Viimeisellä kierroksella Mehtänen pääsi imuun, mutta samalla Nevala tuli meidän väliimme. Tiesin että Matti ei ota isoja riskejä, sillä tavoitteena oli vain hyvä lähtöpaikka 2.starttiin, yhdellä sijalla ei olisi väliä. Ascariin ajoin puolustuslinjaa eikä Matilla linja natsannut, eli siitä selvisin. Parabolicaan otin jo suoran alussa puolustuslinjan ja ilmeisesti Matti teki pienen virheen siinä, sillä hän ei ehtinyt enää ohi kun pystyin vielä Mehtäsellä estämään imuavun hakemisen. Kierros lisää niin olisin ollut vähintään sijan alempana, mutta nyt tähdet osuivat kohdalleen.
2. startissa hölmö virhe, katsoin peiliin ja käänsin täydellä tankilla liian terävästi Lesmo 1:seen. Aikaisempaan verrattuna sain kuitenkin pidettyä auton radan lähellä enkä spinnannut takaisin letkaan. Seitsemän sijaa meni, mutta auto oli ehjä ja pääsin onneksi letkan imuun. Sitten seuraavat 13 kierrosta elämäni paras ajo, jokainen jarrutus, ohitus ja jallitus onnistui. Lopussa pakotin Juutin ajamaan tasan samalla tavalla kuin Nevalan 1. startissa ja sain Lesmosta aloitetulla linjalla Parabolicaan onnistuneen ohituksen. Tuuria oli mukana, sillä muiden kuskien ajotaito oli kohdallaan. Koko kuuden Porschen letka tuli takanani maaliin kolmen sekunnin sisällä 25min ajon jälkeen. Hieno päätös kaudelle!