Jyrki Aalto
(16. sija)
Ensikierrokset Interlagosissa tuntuivat hankalilta. Vauhdikkaat mutkat, joita seuraa pitkiä suoria ja pari hidasta paikkaa. Monessa kohdassa ei käydä radan reunassa ja toisaalla leikataan kanttareita erittäin reilusti. Tilke ei varmaankaan tätä rataa ole piirtänyt.
Treeneissä tuli ajeltua noin 1.38 kierroksia aika-ajoissa ja kisassa keskimäärin 1.40. VRS:n mallivideo tuli vähän myöhässä tällä kertaa, mutta kisapäivänä videotempuilla aika-ajossa kierrokset 1.37,8, 1.37,1 ja 1.36,9. Kahdella viimeisellä kierroksella viisi omaa all-time ennätyssektoria. Molemmissa kilpailussa keskikierros 1.39,1. Eli sekunti pois!
Keskikierrokseen tietysti vaikuttaa se, että kyseessä oli itselleni "tylsin kisa" tällä kaudella, edellä mentiin joka kierroksella kymmenys kovempaa ja takana pari kymmenystä hitaammin. Maalissa sekä eteen että taakse oli pari sekuntia. Sijoituksista taisteluun ei tärvääntynyt yhtäkään mutkaa.
INC-pisteitä molemmista starteista 2, aina ulkomutkasta kun yritti karvan liikaa. Mutta 0 spinniä, eli treenaamisessa täytyy entistä enemmän keskittyä kovaan vauhtiin, ei vain ajamiseen. Välineiden parantaminen hihnavetorattiin ja LC-polkimiin oli hintansa väärti, aivan eri toistovarmuus kuin vanhoilla. Varsinkin T1 jarrutus ja T3 kiihdytys olivat aivan eri kokemus, kun laitteet kertovat juuri mitä auto tekee.