Kisaraportit
Season 6: Niki Lauda Tribute -
Järjestä:
Sijoitus
Uusimmat
Anssi Hyytiäinen
(1. sija)
Sellanen kisa.
Meinasi tulla kunnon emämoka heti alkuun, kun heti ensimmäisen mutkan jarrutuksessa moottori otti ihan kunnolla takkiin alasvaihdossa. Ekassa jarrutuksessa motti keltaiseksi :P Olisi ollut ikävä keskeyttää siihen. Eipä harjoitellessa moista käynyt kertaakaan. Oli ilmeisesti vähän kisajännitystä moottorilla. Tästä syystä piti koko kisan varoa alasvaihdoissa, josta meinasikin tulla pari tilannetta kun ei meinannut auto pysähtyä ajoissa ilman moottoriapuja.
Otin kyllä alussa heti melko kovalla attackilla koska olin softeilla liikenteessä, jolloin tarkoitus oli rakentaa eroa stintin alussa, koska lopussa olisin reilusti hardeja hitaampi. Tosin renkaita säästellen, en antanut perän luistaa juuri yhtään. Hieman lopulta joka ylllätti että takaa ei alettu lähestyä hardeilla kovin paljon kovempaa, ja sain kierroksella 8. vielä stintin nopeimman ajan. Ajo kyllä oli todella vaikeata/riskialtista jo siinä vaiheessa.
Pitille mennessä totesin että Rahkonen ei enää tule uhkaamaan ja voisin ajella softeilla jälkimmäisenkin stintin. Mutta heti pitin jälkeen olikin Korhonen takalistossa. Arvasin heti että lyhyellä tankkauksella on leapattu ohitse muista. Renkaina näytti olevan hardit, eli hikinen urakka vielä edessä.
Kun en meinannut saada rakennettua alkukierroksilla eroa Korhoseen kuten ekalla stintilla Rahkoseen, meinasin sortua yliajamiseen renkailla. Piti vähän toppuutella itseään. Väliaikojen perusteella näytti siltä että Korhonen saavuttaisi viimeisellä kierroksella, mutta keskityin vain pitämään renkaat mahdollisimman hyvänä jotta olisi vielä mahdollisuuksia puolustaa kärkisijaa. Onneksi Korhonen teki pienen virheen viimeisen kierroksen alussa, niin pystyi vähän hehlpommin hengittämään.
Teemu Korhonen
(2. sija)
Olipahan lystiä. Tämä kisa toimi hyvänä treeninä Salorancea varten, nyt voi hyvillä mielin lähteä tahkoamaan GTE:llä samaa rataa.
Lähdin kisaan P3 ja tiesin vauhtia löytyvän ihan kärkeenkin. Kellään ei tainnut vastaavaa taktiikkaa olla kuin minulla, lähdin täydellä tankilla liikkeelle ja tankkasin varikkopysähdyksellä vain 30 litraa lisää bensaa. Renkaina oli hard-hard. Taktiikka toimi ihan kohtuullisen hyvin, tosin varsinkin alkukierroksilla tuli turhan paljon pieniä ajovirheitä, kun raskas auto puski niin paljon. Tämä oli kyllä tiedossa etukäteen, mutta ei ihan tarpeeksi paljon osannut rauhoittaa omaa ajamista. Tankkausaikaa olisi vielä jonkun sekunnin saanut lyhennettyä, kun tankkiin jäi yli puolen kierroksen verran bensaa.
Varikkopysähdyksen jälkeen tulin radalle P2 ja eroa kärkeen noin 5sek. Pysyin aika hyvin Hyytiäisen vauhdissa, ja kolmisen kierrosta ennen loppua rupesin saavuttamaan. Huomasin vasta kisan jälkeen, että Anssilla oli softit alla. Jos olisin huomannut tämän kisan aikana, niin tuskin olisin viimeisellä kierroksella ihan samalla raivolla yrittänyt ajaa Anssia kiinni (ja tehnyt ajovirheitä), vaan malttanut mieleni kun Anssin renkaat olivat lopussa. Lopputulokseen kakkospaikalla täytyy kuitenkin olla tyytyväinen, koska tavoitteena kisaan oli vain selvitä maaliin ehjänä, ja tavoite saavutettiinkin :)
Kiitos kaikille kaudesta, nähdään taas lähtöruudukossa!