Nürburgring GP @ Nürburgring Grand-Prix-Strecke Sim Racing eSM 2019 -karsinta


Päivämäärä: 28.4.2019 klo 18:00

Rata: Nürburgring Grand-Prix-Strecke

Kilpailun pituus: 26 kierrosta

Ilmoittautuminen: Päättyy 23.4.2019 klo 17:00

Kilpailun muut tiedot:

Tervetuloa kauden ensimmäiseen Sim Racing eSM:n karsintakilpailuun 28.4.2019!

Ensin pieni muistutus ilmoittautumiseen liittyvistä asioista.

 

Ilmoittautumiseen liittyvät velvollisuudet

Sarjan sivulla tehdyn ilmoittautumisen lisäksi kaikkien tulee olla kirjautunut karsintasarjan turnaukseen fisra.esm.gg -sivustolla. Tätä kautta tarkistamme pelaajalisenssit kaikilta osallistujilta. Kun näyt turnauksen osallistujalistassa ja lisenssin kohdalla on ok-merkki, on homma kunnossa. AKK:n kilpailijalisenssin haltijoiden tulee lähettää lisenssinumeronsa ja sportti-id:nsä meille, jotta voimme järjestää heille pelaajalisenssit maksutta. Ilman pelaajalisenssiä ei ole osallistumisoikeutta sarjaan.

Tarkemmat ohjeet ilmoittautumiseen on sarjan sivulla. Kysy apua tarvittaessa.

Lisäksi jokaisen kilpailijan tulee olla Finnish Sim Racing Association ry:n tai muun AKK:n jäsenseuran jäsen. FiSRAn osalta riittää, että kilpailija on jättänyt jäsenhakemuksen ja suorittanut jäsenmaksunsa.

Ensimmäiseen osakilpailuun tulee erikseen ilmoittautua viimeistään ti 23.4. klo 17. Tämän jälkeenkin voi lähettää jälki-ilmoittautumispyynnön.

 

Sessiot kilpailuviikolla

Radan konfiguraatio on Grand Prix.

Kaikki kilpailuviikon viralliset sessiot löytyvät iRacing-liigastamme. Liigaan tulee jättää liittymispyyntö liigan sivulta. Hyväksymme pyynnön, kun lisenssiasiat ovat kunnossa. Kilpailupäivänä pääset liittymään vain niihin lähtöihin, joiden lähtöruudukkoon kuulut.

Formula Renault 3.5:ssä on Drag Reduction System eli DRS. Aika-ajossa DRS:n käyttö on täysin vapaata. Kilpailulähdöissä DRS:ää voi käyttää kahdeksan kertaa. DRS:n käyttöön voi asettaa napin controls-valikosta. DRS kytkeytyy päälle nappia painamalla ja sulkeutuu, kun kaasua nostetaan. DRS:ää voi käyttää missä kohtaa rataa tahansa.

 

Aika-ajot

Maanantaina 22.4. klo 18-24 järjestetään ylimääräinen aika-ajosessio, jota käytämme systeemin testaamiseen. Maanantain sessiossa ajetut ajat lasketaan aika-ajoihin mukaan normaalisti, jos ongelmia ei ilmene.

Varsinaiset aika-ajosessiot:

  • ti-pe klo 18-24
  • la klo 12-18

Yhden päivän aikana on yksi neljän aikakierroksen yritys. Jos aikakierroksella saa incident-pisteitä, kierrosaika hylätään automaattisesti. Aika-ajotuloksesi on viimeisen viikolla ajamasi session tulos; vanha tuloksesi pyyhitään pois, jos käyt radalla uudessa sessiossa.

Sessioita voi olla ilmoittautuneiden määrästä riippuen kaksi yhtäaikaa, jolloin voit valita kumpaan osallistut. Sessioiden alussa on viiden minuutin lämmittely, jonka jälkeen alkaa varsinainen aika-ajo.

Aika-ajosessioiden tulokset kootaan yhteen erilliselle aika-ajosivulle, ja niitä päivitetään pitkin viikkoa jokaisen session päätyttyä.

Aika-ajon olosuhteet: 18C, partly cloudy, tuuli SE 8km/h, RH 50%, 30% ratapinta. Kilpailujen sää on dynaaminen. Kaikkien sessioiden vuorokaudenaika on aamu (vakio morning -asetus).

Kaikilla kilpailijoilla on velvollisuus tallentaa aika-ajokierrostensa replay ja lähettämään se pyydettäessä kilpailunjohtajalle. On suositeltavaa kytkeä replay-asetuksista automaattinen tallentaminen päälle.

Aika-ajojen 20 parasta pääsevät suoraan finaalilähtöön ja finaalilähdön lähtöruudut 21-32 ratkaistaan karsintalähtöjen perusteella.

 

Kilpailupäivän aikataulu

Useamman karsintalähdön tapauksessa kaikki karsintalähdöt ajetaan samanaikaisesti.

  • Klo 12.40: vapaat harjoitukset, 120 min
  • Klo 14.40: 20 min lämmittely + karsintalähtö (16 kierrosta)
  • Klo 15.40: vapaat harjoitukset, 120 min
  • Klo 17.40: 20 min lämmittely + finaalilähtö (26 kierrosta)

 

Säännöt ja tuomarointi

Kilpailunjohtajana toimii Tapani Linnaluoto (Discordissa Gdrk#6673). Muut tuomarit ilmoitetaan ennen kilpailun alkua. Sähköpostiosoite [email protected] palvelee kaikissa kilpailuun liittyvissä asioissa.

Kaikkien kilpailijoiden tulee tuntea kilpailua koskevat säännöt. Kilpailussa on ajettava autoa harkiten niin, ettei synny onnettomuusvaaraa tai yhteentörmäystä toisen kilpailijan kanssa. Linja on kontaktien osalta tiukka.

Käytämme kilpailun aikana välitöntä protestitapaa sääntöjen kohdan 4.4.1 mukaisesti. Kilpailun jälkeen voi myös tehdä protestin (4.4.2).

Radan rajoja tarkennetaan mutkan 4 ja mutkan 15 osalta. Sallittu ylimääräinen rata-alue on merkitty vihreällä.

 

Virtual Racing School

VRS tarjoaa meille kaikille avoimen datapackin karsintasarjaa varten. Datapackista löytyy autoon pro-kuski Martin Krönken tekemät säädöt sekä vertailukierrosten telemetria kaikille sarjan radoille aika-ajosäässä. Parhaan hyödyn saa, kun asentaa VRS-ohjelman ja antaa sen tallentaa palveluun telemetrian omilta kierroksilta vertailtavaksi.

https://virtualracingschool.appspot.com/#/DataPacks/238870001

 

Kommunikaatio

Osakilpailuun liittyvä tiedotus tapahtuu kisalle varatussa keskusteluketjussa foorumilla. Siellä voi myös esittää kysymyksiä.

On suositeltavaa liittyä FiSRAn Discordiin, jossa voi keskustella matalalla kynnyksellä sarjaan liittyen kanavalla #simracing-esm. Se on hyvä paikka kysyä apua esim. iRacingin suhteen.

iRacingin kaikille näkyvän ja kuuluvan teksti- ja voicechatin käyttö on aika-ajossa ja kilpailun aikana kokonaan kielletty.

 

Twitch-livestriimi

Livestiimi löytyy osoitteesta twitch.tv/fsrc. Karsintalähtöjä ei striimata, mutta kilpailijoiden omia livestriimejä varmasti löytyy - he voivat lähettää kanavansa osoitteen meille, niin voimme linkittää niihin.

Kilpailun jälkeen kilpailijat ovat tervetulleita haastatteluun, ohjeet tähän tulevat myöhemmin.

Automaalaukset tulee itse lähettää striimitiimille, niitä ei ladata Trading Paintsista. Oman maalauksen voi lähettää tämän linkin kautta. Muista nimetä automaalauksesi oman customer id:si mukaan, ilman sitä ei maalaus löydä tietänsä oikeaan autoon. Jos päivität automaalaustasi, voit lähettää uuden maalauksen samalla tavalla, niin korvaamme vanhan sillä.


# Nimi Tiimi Auto
Kuljettajia yhteensä: 38
2 Riku Alatalo Glacier Racing Formula Renault 3.5
3 Kim Eriksson Black Star Racing Formula Renault 3.5
6 Tuomas Tähtelä Black Star Racing Formula Renault 3.5
8 Joni Takanen Coanda Simsport Formula Renault 3.5
9 Teemu Toikka TBA (iR), Bream Racers (RBR) Formula Renault 3.5
10 Teemu Valkeejarvi Glacier Racing Formula Renault 3.5
11 Matti Sipilä Team AOR Formula Renault 3.5
13 Jukka Savolainen Glacier Racing Formula Renault 3.5
14 Ari Ilves KooF Racing Team  Formula Renault 3.5
19 Aatu Liimatainen Kerb Clippers Formula Renault 3.5
20 Jukka Lindstedt Formula Renault 3.5
23 Kalle Erkkilä Formula Renault 3.5
26 Mika Vähämäki Formula Renault 3.5
27 Mikko Lindström Inertia SimRacing Formula Renault 3.5
28 Jami Suikki Formula Renault 3.5
29 Jonne Heikkinen Inertia SimRacing Formula Renault 3.5
33 Joni Heikkinen SET Esports Formula Renault 3.5
44 Joni Onnela Off Track Racing Team Formula Renault 3.5
51 Jesse Telkkälä Formula Renault 3.5
64 Aleksi Heikkinen Formula Renault 3.5
69 Timi Laine Formula Renault 3.5
77 Ari Härö Off Track Racing Team Formula Renault 3.5
79 Joonas Vastamäki Inertia SimRacing Formula Renault 3.5
82 Juho Peltomäki JTP Racing Team Formula Renault 3.5
85 Niko Arvilommi Off Track Racing Team Formula Renault 3.5
86 Marko Nurmela The Racing Network Formula Renault 3.5
89 Kasper Kerajärvi Formula Renault 3.5
95 Jarno Sippola Off Track Racing Team Formula Renault 3.5
110 Valtteri Alander Glacier Racing Formula Renault 3.5
112 Antti Levoska Formula Renault 3.5
123 Markus Aaltonen Foracer eSport Formula Renault 3.5
128 Konsta Lappalainen Team Pöhöracing Formula Renault 3.5
155 Joonas Koivisto FISU Rally Team ja GTFR jorkka1234 Formula Renault 3.5
404 Toivo Lepola Formula Renault 3.5
777 Jali Hautala Formula Renault 3.5
785 Lauri Hyytiäinen Foracer eSport Formula Renault 3.5
888 Johannes Vahala Formula Student Oulu Formula Renault 3.5
911 Matias Vitikainen Inertia SimRacing Formula Renault 3.5