Kisaraportit Season 3 - Kilpailu 4/6 @ Vallelunga

Järjestä: Sijoitus Uusimmat

Esa Mikkola (4. sija)

Aika ajot taas hieman alakanttiin. Kisaan matkaan hardeilla ja täydellö tankilla.
Sain hyvän lähdön ja sain pidettyä oman sijan. Anssin ja Matiaksen haavereista johtuen pääsi nousemaan heti alkuun muutaman sijan.
Pylkin Petrin perässä tuli ajettua pitkän matkaa ja pääsin ohi. Matiaksen kanssa käytiin kovaa taistelua monta kierrosta ja tais mennä mun piikkkiin, kun jätin vähän liian vähää tilaa sisäkurviin.
Matias pyörähti siitä, mutta sai ajettua sitten ihan lopussa taas eron kiinni.
Matiaksella oli nopiammat varikkomiehet, kun molemmat otettiin pelkkää bensaa varikolta ja matias pääsi ohi.
Pääsin vielä lopussa kuittaamaan 4.s sijan takaisin matiaksen pinnauksesta.
Kaiken kaikkiaan paljon parempi kisa, kuin mugellossa :)

Matias Vitikainen (5. sija)

Harjoitusajat lupasivat tasaista kisaa. Aika-ajossa ei ihan parasta kierrosta tullut, mutta muillakin taisi olla samaa vaivaa ja paalu irtosi kuitenkin. T3 jarrussa luulin että Vähämäki on takakulman luona ja keskityin liikaa peileihin. Eskelinen siellä olikin. Oma virhe ja kirjoitti ulostulossa ympäri. Siitä sitten jostain 15. sijan paikkeilta piti nousua yrittää. 2 kierroksella alkoi tapahtua T2, kun edessä 3widena jätkät. Otin sisälinjan ja sieltä edestä keskimmäinen tuli samalle linjalle ja pyöräytin hänet siinä sitten. Uuteen nousuun. Joka toimikin aika hyvin. 4 sijaa haastoi pariin otteeseen Mikkolaa vastaan, mutta ohitustilanteessa ei itselle jäänyt sisälle tilaa ja puörähdin. Taas piti aloittaa nousua jostain 7-8 sijojen paikkeilta. Nousin uudelleen 4. sijalle ja kisan lopussa yritin vielä ajaa kovaa jos edessä Taskinen olisi vaikka pyörähtänyt tms. että olisi päässyt tuntumaan. Viimeisen mutkan sisäkanttarin leikkaus ja siitä pyörähtäminen sitten vesitti lopussa homman ja lopputuloksena 5. sija. Ei kauheasti jäänyt muuta muistella aa kuin useat ohitukset jotka pääsääntöisesti oli puhtaita. Ensi kisassa sitten enemmän keskittymistä omaan ajoon kisan alussa eikä peileihin.

Heikki Mehtänen (8. sija)

Oma kisa meni kutakuinkin omalla tasolla. Yksillä hardeilla ja 30+30L bensoilla lähdettiin suht korkeilla siivillä kisaan. Lähtö meni itselle hyvin, sillä en juuri hävinnyt sijoja ja uskalsin vähän jopa haastaakin, siinä mielessä kehitystä on ehkä(?) tapahtunut :D

Jonkun aikaa alkurytäkän jälkeen pääsin pitkään ajamaan Malkavaaran kanssa erittäin hyvää kilvanajoa kunnes Mikon oli taivuttava. Varikkokäynnin jälkeen oli jonkinmoista vääntämistä Korhosen kanssa, jonka mies kuitenkin itse pilasi ajamalla auton poikittain radalle - jännä taktiikka ;) Loppukisan tavoite oli päästä Artusta kierroksella ohi, koska Pylkki ja Siltanen olivat jo karanneet liian pitkälle, jotta heitä voisi enää realistisesti saavuttaa omilla ajotaidoillani.

Lopputulos miellyti, tosin vähän harmitti, että Ilari pääsi maaliin paremmalla sijalla, salaisesti toivoin, että mies spinnaisi ja pääsisin pisteissä edelle,mutta onnea hienosta ajosta! ;)

Anssi Hyytiäinen (9. sija)

Nämä kisathan menee vaan koko ajan entistä huonommin...

AA:ssa jäin traffikiin ensin ja sitten kusin viimeisen yrityksen itse, josta hieman hazardi lähtöruutu.

Ekalla kierroksella alkoi perä hieman hakea enkä meinannut saada heti siepattua. Kun perä taas otti kiinni oli vauhti hidastunut ja ehkä tästä johtuen perästä lanattiin päälle. Meinasin jo escittää mutta päätin sitten huvikseni ajella vielä loppuun. Aika paljon vauhdit tuntui taaskin kärsivän osumista...

EDIT: Joo katsoin replaysta ja aika perus sandwich tilanne jossa yksi auto jäi sumppuun. Ehkä ekalla kiekalla kannattaa varoa erityisen paljon linjan vaihtoja näiden takia.

Laitetaan kauden tavoitteeksi edes yksi kisa ilman osumia, lagijuttuja tai mitään muitakaan.

Marko Tolvanen (25. sija)

Aika-ajo meni 0.4s huonommin kuin perusssuorituksellakin minun olisi pitänyt pystyä ajamaan, mutta toisaalta aika-ajojen 27. sija oli niillä hoodeilla minne itseni olisin sijoittanut ennakkoveikkailujenkin valossa. Perältä on hyvä lähteä ja seurata vähän mihin ensimmäiset kierrokset kisassa kehittyy.

Sitten itse kisaan. Ajoin viikkoa ennen kisaa Medium renkailla 18 kierroksen harjoitustintin ja renkaat olivat stintin lopussa niin huonossa kunnossa, että kisa taktiikaksi päättelin ottaa 2 pysähdyksen taktiikan noin 12 kierroksen stintein. Taktiikka oli itselleni oikein toimiva, auto oli koko ajan hyvä ajaa ja pystyin ajamaan tasaisia kierroksia läpi kisan - ehkäpä tasaisin suoritus kauden aikana. Toisella varikkopysähdyksellä menetin yhden sijan, mutta sain sen vielä ajettua takaisin, joten tässäkään mielessä toinen pysähdys ei vaikuttanut kilpailun kulkuun. Maalissa olin 25., joten 2 sijaa nousua lähtögridiltä.

Edelleen kierrosvauhdista puuttuu se 0.5-1s, jotta pystyisi kisaamaan useampaa vastaan; ensimmäinen kolmannes kisasta oli ihan ok, mutta loppu oli semmoista yksin köröttelyä ja oikeasti ei juurikaan kisaa sijoituksista. Kisainsinöörille eli itselleni miinus, että bensa loppui viimeisen kierroksen viimeisessä mutkassa. Onneksi mutkassa oli jo n.120km/h vauhtia bensan loppuessa, niin vapaalla liruttelin maaliin hymyssä suin. Jos joku olisi tuosta yhden sijan minulta vielä vienyt, niin ehkäpä olisi voinut harmittaakin. Tästä on kuitenkin hyvä jatkaa, kohti uusia pettymyksiä:)