Kausi on päättynyt!
Kaudella ajetaan 5 osakilpailua. Kaikista osakilpailuista lasketaan pisteet. Jokainen osakilpailu sisältää ennakoivan rajoitetun karsinta-ajon, joka lajittelee kuljettajat osakilpailun eri splitteihin paremmuusjärjestyksessä. Kaudella pyritään järjestää kolme samanaikaista splittiä per osakilpailu. Tämän hetken parhaan arvauksen mukaan jokaiseen osakilpailuun mahtuu 60 (3x20) kuljettajaa.
HUOM! 6.10.2020 Kemora osakilpailusta lähtien käytämme päivitettyä versiota autosta. Alla latauslinkki uuteen versioon.
https://www.racedepartment.com/downloads/legends-cars-mod.30281/updates#resource-update-64264
Kaudelle hyväksytään kaikki kuljettajat lisenssiin tai menneisyyteen katsomatta.
Jokaiseen osakilpailuun ilmoittaudutaan erikseen simracing.fi palvelussa. Ilmoittautuminen alkaa samaan aikaan karsinta-ajon avauksen hetkellä kilpailua edeltävänä lauantaina 00:01 ja loppuu viimeisenä karsinta-ajopäivänä 24:00. Lähtöoikeus täytetään kuhunkin osakilpailuun karsinta-ajon tuloksien perusteella.
Kauteen voi myös jälki-ilmoittautua kauden viimeisen karsintaosakilpailun aikana.
Osakilpailuihin ei voi jälki-ilmoittautua karsinta-ajoteknisistä syistä.
Kauden aikana tärkeät tiedotteet sekä jälkipeli hoidetaan FiSU Discordissa s9-alkuisilla kanavilla.
Säätövinkkejä kannattaa kysellä Discordista.
pe |
la |
su |
ma |
ti |
ke |
to |
pe |
la |
su |
|
karsinta-ajo (aika-ajo) |
|
|
kisa |
Karsinta-ajon nopein kierros merkitsee lajittelun osakilpailun eri lähtöihin.
HUOM! Karsinta-ajon kolme ehdotonta sääntöä:
Edellä mainituista rikkomuksista hylätään karsinta-ajosuoritus.
Edellä mainituista rikkomuksista ensisijaisesti hylätään karsinta-ajosuoritus. Tuomaristo voi lieventää rangaistusta varoitukseksi, mikäli katsovat että etua ei ole saatu, ei vaikuta toisen kilpailijan suoritukseen tai virhettä ei ole toistettu.
Mikäli sinua haitataan suorituksessa, ilmoitathan sääntörikkomuksista reply tiedostolla FiSU:n admineille viimeistään kilpailuviikonlopun perjantaipäivänä.
Karsinta-ajo on auki jokaisena päivänä koko vuorokauden. Karsinta-ajolla lajitellaan kuljettajat eri splitteihin nopeusjärjestyksessä. Ensimmäinen lähtö on ns. päälähtö, joka striimataan. Järjestäjä pyrkii tuottamaan kolme samanaikaista lähtöä yhdelle osakilpailulle.
Olosuhteet karsinta-ajoissa ovat identtiset läpi kauden:
Ilman lämpötila: 26 astetta
Radan lämpötila: 32 astetta
Taivas: Puolipilvinen
Pito: 100%
Renkaan kulutus: 100%
Kilpailupäivänä jokainen kuljettaja osallistuu yhteen karsinta-ajotuloksissa määrättyyn splittiin, joka sisältää aika-ajon ja 2 lähtöä. Kaikki splitit lähtöineen tuomaroidaan.
Järjestäjä pidättää oikeuden muuttaa splittien määrää ja kuljettajien jakotapaa eri splitteihin. Muutokset voidaan tehdä vain hyvän urheiluhengen, paremman kilpailun tai resurssipulan johdosta.
Lähtöjen määrä määräytyy seuraavasti:
Splitti 1: Täytetään aina kokonaisuudessaan.
Splitti 2-3: Täytetään kokonaisuudessaan ja ajetaan, mikäli 12 kuljettajaa täyttyy. Esimerkkinä 52 kuljettajaa on kolme splittiä ja 51 kaksi splittiä.
Kilpailupäivän aikataulu (arvio)
18:00 Siirtyminen kilpailupalvelimelle (15 60 min practice)
19:00 Aika-ajo 20 minuuttia
Wait time 5 minuuttia
19:26 Kilpailun lähtö 1 (20 minuuttia)
Wait Time 5 minuuttia
19:52 Kilpailun lähtö 2 (20 minuuttia)
20:13 Kilpailu päättyy ja siirrymme jälkipeleihin FiSU-discordiin.
Kilpailu päättyy kun ylitetään kilpailuajan päätyttyä maaliviiva.
Sääennuste kerrotaan viimeistään ½ tuntia ennen kilpailua Discordissa Season-9-tiedotus kanavalla. Katsothan ennusteen tarkkuuden kilpailun alussa ennen lähtöruudukkoon siirtymistä. Huomaa myös että karsinta-ajon jälkeen on välipäiviä, joiden aikana rata hieman pölyttyy ja radan pito heikkenee, kilpailun alla ei ole täysin varmaa kuinka nopeasti ja kuinka hyväksi rata tulee kehittymään kilpailun aikana.
Asetus |
Arvo |
Täsmennys |
Kellonaika |
12-16 |
Vuorokauden aika vaihtelee per kisa. |
Radan pito |
TBA |
Kilpailukohtaisesti muuttuva ja ennustamaton pidon kehittyminen. |
Tuuli |
TBA |
Tuulen nopeus ja suunta ei ole ennalta tiedossa. |
Luiston esto |
Tehdasasetus |
|
ABS |
Tehdasasetus |
|
Vauriomallinnus |
TBA |
Kilpailukohtaisesti muuttuva |
Polttoaineen kulutus |
TBA |
Polttoaine riittää maaliin ilman varikkostoppia |
Renkaan |
TBA |
Kilpailukohtaisesti muuttuva |
Renkaan |
Ei käytössä |
|
Lähtö |
Lähtöruudusta |
|
Ratarajojen valvonta |
cut-plugin |
Tuomariston ohje toimitetaan ennen karsintaosakilpailua |
Sijoitus | 1. Splitti | 2. Splitti | 3. Splitti |
1. | 70 | 35 | 17 |
2. | 60 | 30 | 12 |
3. | 55 | 28 | 10 |
4. | 52 | 27 | 9 |
5. | 50 | 26 | 8 |
6. | 48 | 25 | 7 |
7. | 46 | 24 | 6 |
8. | 44 | 23 | 5 |
9. | 42 | 22 | 4 |
10. | 40 | 21 | 3 |
11. | 38 | 20 | 2 |
12. | 37 | 19 | 1 |
13. | 36 | 18 | 0 |
14. | 35 | 17 | 0 |
15. | 34 | 16 | 0 |
16. | 33 | 15 | 0 |
17. | 32 | 14 | 0 |
18. | 31 | 13 | 0 |
19. | 30 | 12 | 0 |
20. | 29 | 11 | 0 |