FiSU Season 9: Legendaarista!

Kaudelle ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen kaudelle on sulkeutunut. Jälki-ilmoittautuminen
Kaudella käytettävä ohjelmisto: Assetto Corsa

Kauden tiedot

!!!!! LUE TARKASTI KOHTA KARSINTA-AJO !!!!!

Kauden luonne

Kaudella ajetaan 5 osakilpailua. Kaikista osakilpailuista lasketaan pisteet. Jokainen osakilpailu sisältää ennakoivan rajoitetun karsinta-ajon, joka lajittelee kuljettajat osakilpailun eri splitteihin paremmuusjärjestyksessä. Kaudella pyritään järjestää kolme samanaikaista splittiä per osakilpailu. Tämän hetken parhaan arvauksen mukaan jokaiseen osakilpailuun mahtuu 60 (3x20) kuljettajaa.

Auton latauslinkki

HUOM! 6.10.2020 Kemora osakilpailusta lähtien käytämme päivitettyä versiota autosta. Alla latauslinkki uuteen versioon.

https://www.racedepartment.com/downloads/legends-cars-mod.30281/updates#resource-update-64264

Ilmoittautuminen

Kaudelle hyväksytään kaikki kuljettajat lisenssiin tai menneisyyteen katsomatta.

Jokaiseen osakilpailuun ilmoittaudutaan erikseen simracing.fi palvelussa. Ilmoittautuminen alkaa samaan aikaan karsinta-ajon avauksen hetkellä kilpailua edeltävänä lauantaina 00:01 ja loppuu viimeisenä karsinta-ajopäivänä 24:00. Lähtöoikeus täytetään kuhunkin osakilpailuun karsinta-ajon tuloksien perusteella.

Kauteen voi myös jälki-ilmoittautua kauden viimeisen karsintaosakilpailun aikana.

Osakilpailuihin ei voi jälki-ilmoittautua karsinta-ajoteknisistä syistä.

Tiedotus ja yhteisö

Kauden aikana tärkeät tiedotteet sekä jälkipeli hoidetaan FiSU Discordissa s9-alkuisilla kanavilla.

Säätövinkkejä kannattaa kysellä Discordista.

Osakilpailu

pe

la

su

ma

ti

ke

to

pe

la

su

 

karsinta-ajo (aika-ajo)

 

 

kisa

Karsinta-ajo osakilpailuun

Karsinta-ajon nopein kierros merkitsee lajittelun osakilpailun eri lähtöihin.

HUOM! Karsinta-ajon kolme ehdotonta sääntöä:

  1. Karsinta-ajossa saa suorittaa maksimissaan kuusi kierrosta sisältäen lämmittelykierrokset ja keskeytetyt kierrokset.
  1. Karsinta-ajossa saa suorittaa maksimissaan kuusi kierrosta sisältäen lämmittelykierrokset ja aikakierrokset.
  2. Radalle ei saa liittyä, mikäli toinen kuljettaja on ajamassa karsinta-ajoa.
  3. Omaa vuoroa odotetaan varikkosuoralla jonossa.

Edellä mainituista rikkomuksista hylätään karsinta-ajosuoritus.
Edellä mainituista rikkomuksista ensisijaisesti hylätään karsinta-ajosuoritus. Tuomaristo voi lieventää rangaistusta varoitukseksi, mikäli katsovat että etua ei ole saatu, ei vaikuta toisen kilpailijan suoritukseen tai virhettä ei ole toistettu.

Mikäli sinua haitataan suorituksessa, ilmoitathan sääntörikkomuksista reply tiedostolla FiSU:n admineille viimeistään kilpailuviikonlopun perjantaipäivänä.

Karsinta-ajo on auki jokaisena päivänä koko vuorokauden. Karsinta-ajolla lajitellaan kuljettajat eri splitteihin nopeusjärjestyksessä. Ensimmäinen lähtö on ns. päälähtö, joka striimataan. Järjestäjä pyrkii tuottamaan kolme samanaikaista lähtöä yhdelle osakilpailulle.

Olosuhteet karsinta-ajoissa ovat identtiset läpi kauden:

Ilman lämpötila: 26 astetta
Radan lämpötila: 32 astetta
Taivas: Puolipilvinen
Pito: 100%
Renkaan kulutus: 100%

Kilpailupäivän aikataulu

Kilpailupäivänä jokainen kuljettaja osallistuu yhteen karsinta-ajotuloksissa määrättyyn splittiin, joka sisältää aika-ajon ja 2 lähtöä. Kaikki splitit lähtöineen tuomaroidaan.

Järjestäjä pidättää oikeuden muuttaa splittien määrää ja kuljettajien jakotapaa eri splitteihin. Muutokset voidaan tehdä vain hyvän urheiluhengen, paremman kilpailun tai resurssipulan johdosta.

Lähtöjen määrä määräytyy seuraavasti:
Splitti 1: Täytetään aina kokonaisuudessaan.
Splitti 2-3: Täytetään kokonaisuudessaan ja ajetaan, mikäli 12 kuljettajaa täyttyy. Esimerkkinä 52 kuljettajaa on kolme splittiä ja 51 kaksi splittiä.

Kilpailupäivän aikataulu (arvio)
18:00 Siirtyminen kilpailupalvelimelle (15 60 min practice)
19:00 Aika-ajo 20 minuuttia
Wait time 5 minuuttia
19:26 Kilpailun lähtö 1
(20 minuuttia)
Wait Time 5 minuuttia
19:52 Kilpailun lähtö 2 (20 minuuttia)
20:13 Kilpailu päättyy ja siirrymme jälkipeleihin FiSU-discordiin.

Kilpailu päättyy kun ylitetään kilpailuajan päätyttyä maaliviiva.

Sääolosuhteet

Sääennuste kerrotaan viimeistään ½ tuntia ennen kilpailua Discordissa Season-9-tiedotus kanavalla. Katsothan ennusteen tarkkuuden kilpailun alussa ennen lähtöruudukkoon siirtymistä. Huomaa myös että karsinta-ajon jälkeen on välipäiviä, joiden aikana rata hieman pölyttyy ja radan pito heikkenee, kilpailun alla ei ole täysin varmaa kuinka nopeasti ja kuinka hyväksi rata tulee kehittymään kilpailun aikana.

Olosuhteet kaudella

Asetus

Arvo

Täsmennys

Kellonaika

12-16

Vuorokauden aika vaihtelee per kisa.

Radan pito

TBA

Kilpailukohtaisesti muuttuva ja ennustamaton pidon kehittyminen.

Tuuli

TBA

Tuulen nopeus ja suunta ei ole ennalta tiedossa.

Luiston esto

Tehdasasetus

 

ABS

Tehdasasetus

 

Vauriomallinnus

TBA

Kilpailukohtaisesti muuttuva

Polttoaineen kulutus

TBA

Polttoaine riittää maaliin ilman varikkostoppia

Renkaan
kuluminen

TBA

Kilpailukohtaisesti muuttuva

Renkaan
lämmittimet

Ei käytössä

 

Lähtö

Lähtöruudusta

 

Ratarajojen valvonta

cut-plugin

Tuomariston ohje toimitetaan ennen karsintaosakilpailua

Pisteet

Sijoitus 1. Splitti 2. Splitti 3. Splitti
1. 70 35 17
2. 60 30 12
3. 55 28 10
4. 52 27 9
5. 50 26 8
6. 48 25 7
7. 46 24 6
8. 44 23 5
9. 42 22 4
10. 40 21 3
11. 38 20 2
12. 37 19 1
13. 36 18 0
14. 35 17 0
15. 34 16 0
16. 33 15 0
17. 32 14 0
18. 31 13 0
19. 30 12 0
20. 29 11 0

 

Auto ja maalaukset

Kaudella käytettävät autot:

  • Legends Ford '34 Coupe

Maalauksen voi toimittaa FiSU Discordissa nimimerkille Nrde. Ylläpito pidättää oikeuden maalauksen julkaisemisesta.

Seuraava kilpailu