Palkinnot 2 F.A.S.T. Summer Cup 2018

Mainetta ja kunniaa.

Lisätietoa kaudesta:

https://www.facebook.com/download/625526811151575/2-FAST_Summer_Cup_2018%20.docx?hash=AcpgTFJvAr-uwCil

 

2 F.A.S.T. Summer Cup 2018 SÄÄNTÖKIRJA
(Epävirallinen ennen virallistusta!)

Tässä se sitten on, meidät kesän yli kuljettava

"2 F.A.S.T. Summer Cup 2018"

Ajamme yhden One-make sarjan tässä dokumentissa esitetyillä säännöillä, erikseen määritetyillä autoilla.

Sarja koostuu neljästä One-Make kisasta (01-04) sekä kahdesta Special One-Make (01-02) tapahtumasta. Yhteensä sarjassa tulee olemaan kahdeksan starttia, joista jokaisesta jaetaan pisteet.

Kilpailupäivänä on torstai klo 19:00, jolloin hosti aloittaa aika-ajon.

Sarja löytyy linkin kautta. (linkki tulossa myöhemmin)

Lobbyssä tilaa 15:lle kuljettajalle + 1 slotti striimaajalle. Jos striimaajaa ei tule, mukaan otetaan 16:s kuljettaja. Etusijalla pistejärjestyksessä olevat kuljettajat, mitään karsintaa ei siis järjestetä.

Autojen säätö ei ole käytössä, sekä autot on valittu valmiiksi ylläpidon toimesta. Valinnoissa ollaan pyritty keskittymään autojen helpompaan hallintaan. Myös renkaat on lukittu pehmeisiin (RS), jotta myös tuoreempien kisakuljettajien on helpompi lähteä mukaan (pl. Special One-Make ajot).

1.0 ENNEN KILPAILUA:
Kilpailuihin ilmoittautuminen pääsääntöisesti Fisran simracing kautta, mutta myös ryhmän seinän kiinnitetyn julkaisun kautta voi ilmoittautua.
Ilmoittautua pitää viimeistään saman viikon tiistaihin mennessä.
Sarjan adminit ym (joille pitää lähettää PSN kaveripyyntö päästäkseen huoneisiin. Kisat ovat friends only lobbyja!):

PSN: Hessu1990PSN: TwitteryErminePSN: EnergyxPSN: markusVIIPSN: D4ntt3-FIN-

Ennen lobbyyn tuloa kuljettajan tulee varmistaa että on ottanut kaikki muut kuljettajat kavereikseen.
Lisäksi suositellaan ennen lobbyyn menoa poistamaan Temporary internet filesit: (options/ GT logo) ja sieltä network osiosta poistaa temporary data.

Nämä toimenpiteet saattaa auttaa edes hieman siihen ruutuun jäämisbugiin.

 


2.0 KILPAILUN KULKU:
2.1 AIKA-AJO
Kilpailut järjestetään torstaisin klo: 19.00 jolloin starttaa 15min aika-ajo. Tämän jälkeen erikseen määritetyn pituinen endurance ajo.
Huone aukeaa noin 30min ennen AA alkua ja kestoa koko paketille tulee siis noin 1,5h.

Tule ajoissa paikalle (viimeistään noin 15min ennen aika-ajon alkua), niin saadaan hoidettua yhteystestit ja muut oheispuuhat kuntoon eikä tapahtuma veny liikaa.
Venymiset yritetään pitää tässäkin sarjassa minimaalisina, mutta niitä saattaa järjestäjistäkin riippumatta tapahtua.

Tasan klo: 19.00. Huoneen hosti nollaa asetukset ja jo ajetut ajat ja aloitetaan aika-ajo. Aika ajosta ei tule ilmoitusta, vaan suoritetaan ns. manuaalisesti. Aika-ajon lopussa host ilmoittaa aika-ajon päättymisestä. Tämän jälkeen ajettuja kierroksia ei enää huomioida.
Eli kun 15min on kulunut aika-ajosta, laittaa hosti kisan käyntiin ja sitten mennään.
On kuljettajan vastuulla seurata aika-ajon kulkua. Jos et ole radalla kisan alkaessa, kilpailua ei aloiteta enää alusta!
Aika-ajossa ei jäädä radan varteen parkkiin ennen kuin koko 15 minuuttia on kulunut. Varikolle voi mennä parkkiin. Tämä siitä syystä, että jossain tilanteissa peli antaa aikasakkoa jos on sivuuttanut radalla parkissa olevan kuljettajan. Aika-ajossa hitaalla kierroksella olevat (sisäänmeno- tai ulostulokierros, pieleen mennyt kierros) ovat väistämisvelvollisia.

2.2 KILPAILU
Kilpailu alkaa hostin suoraan aika-ajon jälkeen. Hostilla on oikeus pitää erikseen ilmoitettava lyhyt tauko ennen kisaa.
Lähtö suoritetaan ruudusta.
Vahingot/damage tulee olemaan täysillä. Ekassa mutkassa sitä kisaa ei kuitenkaan ole koskaan voitettu.
Herrasmies säännöt ja normaali ratakäyttäytyminen on pidettävä mielessä! Ei kosteta, tuomaristo hoitaa ne rangaistukset. Annetaan tilaa kierroksella ohittaville. Eikä ohitustilanteessa ns. ”laiteta ovea kiinni” ohittajalle.
Ajolinjaa vaihdetaan VAIN KERRAN puolustus tilanteessa. Ohittaja voi “kikkailla”, mutta herrasmiessääntöjen rajoissa. Heti edelle päästyä taas vain yksi liike puolustaessa.
Noudatetaan rataviivoja: vähintään kaksi rengasta rataviivojen sisäpuolella tai päällä. Varikkoviivojen noudattaminen ehdotonta niin varikolle mennessä kuin pois tullessa, kiinteitä varikkoviivoja ei saa ylittää lainkaan! Mahdollisista ratakohtaisista poikkeuksista rata- tai varikkoviivojen ylityksiin ilmoitetaan kyseisen viikon perjantai-iltaan mennessä.
Jos ajaudut radalta pois, niin on ehdottoman tärkeää katsoa miten radalle palaa ettei radalla olevat kuskit kärsi sinusta. Eli ei ajolinjalle toisten eteen, vaan päästetään vaikka koko pakka ohi jos ei muuten pääse muita häiritsemättä takaisin radalle.

2.3 MAHDOLLISET KARSINNAT
Etusijalla pistejärjestyksessä olevat kuljettajat, mitään karsintaa ei siis järjestetä.



3.0 LOBBYASETUKSET JA AVUT:
3.1 ONE-MAKE
ABS saa olla käytössä, muut ajoavut OFF
Kisapituus 40min endurance
No tuning päällä, eli ei auton säätöä!

Start type: Grid start
Visible damage: on
Mechanical damage: on
Tyre Wear:3x
Fuel depletion: 2x
Grip Reduction: Real
Slipstream: Real
Race finish delay: Maksimi aika.
Kisapaikan kellonaika on oletusasetus ellei toisin mainita.

REGULATION SETTINGS:
Category: one-make
Balance of Performance: On
Rengastus: RS

PENALTY SETTINGS:
Ghosting: None
Shorcut penalty: Strong
Wall collision penalty: Off
Side contact penalty: Off
Correct vehicle course after collision: Off
Replace cars leave track: Off
Flag rules: On
Counter steering assistance: OFF
ASM: Prohibited
Driving Line: Prohibited
ABS: No Limit
Traction Control: Prohibited
Auto-Drive: Prohibited


3.1 SPECIAL ONE-MAKE
Kesän erikoisuutena F.A.S.T. tekee jotain mitä muut eivät ole tehneet, nimittäin rataa tulee kiertämään kaksi eri luokkien (gr1. ja gr2) autoa yhtäaikaa! Näitä kisoja ei kannata missata, sillä samanlaista herkkua ei todennäköisesti ole heti saatavilla lisää. Paikkoja tulee olemaan vain rajoitetusti, joten seuraathan ilmoitteluita.

Kisat ajetaan Le Mansin (Sarthe) ja Nurburgring 24h radoilla. Kisasessio jakaantuu Yhteen aika-ajoon (15min) ja kahteen kisasessioon (2x30min). Toisen kisasession puolet kuljettajista ajavat Gr1 luokan autolla ja toiseen vaihtuu Gr2. Ja sama toisinpäin. Lähtöjärjestys edellisen kisan lopputulosten mukaan.
Pisteitä jaetaan molemmista starteista sijoituksen perusteella.

Autot ovat seuraavat:
Gr1:
Audi AUDI R18 TDI AUDI SPORT TEAM JOEST 2011 tai
Audi R18 TDI Le Mans 2011
Gr2:
Nissan M0TUL AUTECH GT-R 2016

ABS saa olla käytössä, muut ajoavut OFF
No tuning päällä, eli ei auton säätöä!

Start type: Grid start
Visible damage: on
Mechanical damage: on
Tyre Wear:6x
Fuel depletion: 2x
Grip Reduction: Real
Slipstream: Real
Race finish delay: Maksimi aika.
Kisapaikan kellonaika on oletusasetus ellei toisin mainita.

REGULATION SETTINGS:
Category: Annetut autot
Balance of Performance: On
Rengastus: RM, RH
SEKARENGASTUS KIELLETTY!

PENALTY SETTINGS:
Ghosting: None
Shorcut penalty: Strong
Wall collision penalty: Off
Side contact penalty: Off
Correct vehicle course after collision: Off
Replace cars leave track: Off
Flag rules: On
Counter steering assistance: OFF
ASM: Prohibited
Driving Line: Prohibited
ABS: No Limit
Traction Control: Prohibited
Auto-Drive: Prohibited

4.0 RANGAISTUKSET:
Tuomaristo tulee tutkimaan kaikki ilmoitukset kuskeista jotka oikovat, kiilaavat tai ihan miten vaan sikailevat. Muuten peli hoitaa rangaistukset kisan aikana. Protestin voi tehdä mikäli tuntee kokeneensa aika-ajossa tai kilpailussa vääryyttä. Aikaa protestien tekoon on kisaa seuraavan päivän klo 18 asti. Protesti tehdään yksityisviestillä jollekin ylläpidon jäsenelle. Liitteeksi mahdollisimman tarkka kuvaus tapahtuneesta sekä tapahtuman ajankohta. Protestoija on velvollinen toimittamaan koko replayn tai selkeän videoleikkeen tapahtuneesta tuomaristolle heidän niin pyytäessä. Myös selkeä aikaleima mahdolliseen videostriimin ajankohtaan käy, jos tilanne näkyy suoraan sellaisesta.
Sarjasta poisto mahdollista jo yhdestä isosta rikkeestä.

5.0 PISTEYTYS:
Pistetaulukko:
Sijoitus     Pisteet
01. 25 p
02. 18 p
03. 15 p
04. 12 p
05. 10 p
06. 8 p
07. 6 p
08. 4 p
09. 2 p
10. 1 p
DNF           0 (Lisäksi keskeyttämisestä tulee mahdollinen rangaistus)

Kilpailun nopein kierros: Ei jaeta lisäpisteitä.


6.0 RADAT JA KISAKALENTERI:
28.06 One-make 01
Rata: Suzuka
Auto: Nissan SKYLINE GT-R V-SPEC II NUR 2002 (N300)

05.07. Special One-Make 01
Rata: Sarthe (2x30min gr1 ja gr2)
Gr1:
Audi AUDI R18 TDI AUDI SPORT TEAM JOEST 2011 tai Audi R18 TDI Le Mans 2011
Gr2:
Nissan M0TUL AUTECH GT-R 2016

12.07. One-make 02
Rata: Brands Hatch
Auto: McLaren MP4-12C 2010 (N600)

19.07. One-make 03
Rata: Autodromo Nazionale Monza
Auto: Ferrari 458 ITALIA (Gr.4)

26.07. One-make 04
Nurburgring GP
Auto: Porsche 911 RSR 2017 (Gr3)

02.08. Special One-Make 02
Rata: Nurburgring 24h (2x30min gr1 ja gr2)
Gr1:
Audi AUDI R18 TDI AUDI SPORT TEAM JOEST 2011 tai Audi R18 TDI Le Mans 2011
Gr2:
Nissan M0TUL AUTECH GT-R 2016