Kausi on päättynyt!
Kauden luonne
Vuosi 1971, Hemi, Texas ja gasoliinia.
Kaudelle ilmoittautuminen
Ilmoittautuminen tapahtuu simracing.fi palvelussa, aukeaa 4.2.2022 18:00 ja päättyy 18.2.2021 23:59. Kaudelle hyväksytään 40 ensimmäistä ilmoittautunutta joista jokainen mahtuu mukaan ensimmäiseen osakilpailuun.
Karsinta kilpailuun
Jokaista seuraavaa osakilpailua varten kuljettajien maksimimäärä on sama kuin kilpailujen varikkopaikkojen määrä. Osakilpailuiden 2-5 osallistumisoikeus perustuu kausimenestykseen. Ilmoittautuneiden joukosta kilpailuun pääsee aina ko. kilpailun maksimimäärä kuljettajia kauden kokonaispistetilanteen perusteella.
Kilpailuun ilmoittautuminen
Jokaiseen osakilpailuun ilmoittaudutaan erikseen simracing.fi palvelussa. Ilmoittautuminen alkaa kaksi viikkoa ennen kilpailua ja päättyy edellisenä perjantaina 23:59.
Sääntöpoikkeus
Käyttäytyminen sinisen lipun aikana. Tarkennettu sääntö löytyy säännöt palkin alta.
Modien käyttö
Sarjan autoina toimivat Nascar 1971 modin autot, joista käytämme vain 1971 vuosimallin autoja. Linkki modiin.
Kilpailuissa käytettävien ratojen latauslinkit tiedotetaan kunkin osakilpailun tiedoissa.
Tiedotus ja yhteisö
Kauden aikana tärkeät tiedotteet sekä jälkipeli hoidetaan FiSU Discordissa s12-alkuisilla kanavilla. Säätövinkkejä kannattaa kysellä Discordista.
Osakilpailun aikataulu
18:00 | Harjoitus -siirtyminen kilpailupalvelimelle (60 minuuttia) |
19:00 | Aika-ajo (15 minuuttia) |
n. 19:20 | Kilpailun lähtö (60 minuuttia) |
n. 20:20 | Kilpailu päättyy, kun ylitetään kilpailuajan päätyttyä maaliviiva. Tästä siirrymme jälkipeleihin FiSU-discordiin. |
Olosuhteet kaudella
Asetus | Arvo | Täsmennys |
Kellonaika | 10-18 | Vuorokauden aika vaihtelee per osakilpailu |
Radan pito | Kehittyvä | Alkupito 90-99% |
Sääolosuhteet |
Pelin |
Tarkin säätiedote löytyy täältä: https://areena.yle.fi/1-2018347 |
Tuuli | Tuntematon | Tuulen nopeus ja suunta ei ole ennalta tiedossa |
Luistonesto | Tehdasasetus | |
ABS | Tehdasasetus | |
Vauriomallinnus | 100% | |
Polttoaineen kulutus | 100-200% | Kilpailukohtainen, koska kaasarivelho sääti tehot tappiin. Tarkan tiedon voi testata harjoittelun aikana. |
Rengassääntö | Pyöreä ja musta | |
Renkaan kuluminen | 200-400% | Renkaiden laatu vaihtelee kilpailukohtaisesti. Tarkan tiedon voi testata harjoittelun aikana. |
Renkaanlämmittimet | Ei käytössä | |
Lähtö | Lähtöruudusta | |
Ratarajojen valvonta | cut-plugin | Tuomariston ohje toimitetaan ennen osakilpailua |