FiSU Season 11: Selviytyjät Japani

Kausi on päättynyt!

Kauden tiedot

Kauden luonne

Tällä kertaa kausi vie kuskit Kovalaisen Heikinkin ajamien Japanilaisen Super GT (Zen Nihon GT Senshuken) GT500-luokan autojen puikkoihin sekä legendaarisille että hieman vähemmän tunnetuille Japanilaisille Supidoweille. Kalustona toimii Lexus RCF ja Honda NXS GT GT500-versiot jotka molemmat ovat hyvin lähellä DTM prototyyppiautoja menohaluiltaan. Kilpailupituus on 60 minuuttia ja lähtöjärjestys lajitellaan osakilpailukohtaisella 20 minuutin aika-ajolla. Lisäksi kaudella on selviytyjähenkinen maksimikuljettajamäärän eliminointi josta kerrotaan lisää alla.

Kaudelle ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen tapahtuu simracing.fi palvelussa, aukeaa 10.10.2021 18:00 ja päättyy 23.10.2021 23:59. Kaudelle hyväksytään 36 ensimmäistä ilmoittautunutta joista jokainen mahtuu mukaan ensimmäiseen osakilpailuun. Jokaista seuraavaa osakilpailua varten kuljettajien maksimimäärä pienenee kolmella (3) kuljettajalla. Osakilpailuiden 2-5 osallistumisoikeus perustuu kausimenestykseen, eli ilmoittautuneiden joukosta kilpailuun pääsee aina ko. kilpailun maksimimäärä kuljettajia kauden kokonaispistetilanteen perusteella.

Kilpailuun ilmoittautuminen

Jokaiseen osakilpailuun ilmoittaudutaan erikseen simracing.fi palvelussa. Ilmoittautuminen alkaa kaksi viikkoa ennen kilpailua ja päättyy edellisenä perjantaina 23:59.

Modien käyttö

Lataa GT500 auto modi

Kilpailuissa käytettävien ratojen latauslinkit tiedotetaan kunkin osakilpailun tiedoissa.

Tiedotus ja yhteisö

Kauden aikana tärkeät tiedotteet sekä jälkipeli hoidetaan FiSU Discordissa s11-alkuisilla kanavilla. Säätövinkkejä kannattaa kysellä Discordista.

Osakilpailu

18:00 Siirtyminen kilpailupalvelimelle (60 minuuttia)
19:00 Aika-ajo (20 minuuttia)
  wait time (5 minuuttia)
n. 19:26 Kilpailun lähtö (60 minuuttia)
n. 20:30 Kilpailu päättyy, kun ylitetään kilpailuajan päätyttyä maaliviiva.
  Tästä siirrymme jälkipeleihin FiSU-discordiin.

Olosuhteet kaudella

Asetus Arvo Täsmennys
Kellonaika 10-18 Vuorokauden aika vaihtelee per osakilpailu 
Radan pito Kehittyvä Alkupito 95-100%
Sääolosuhteet TBA Ilmoitetaan viimeistään puoli tuntia ennen kilpailun alkua
Tuuli Tuntematon Tuulen nopeus ja suunta ei ole ennalta tiedossa
Luistonesto Tehdasasetus     
ABS Tehdasasetus     
Vauriomallinnus 100%  
Polttoaineen kulutus 100% Saattaa muuttua kilpailukohtaisesti
Rengassääntö TBA  
Renkaan kuluminen 100% Saattaa muuttua kilpailukohtaisesti
Renkaanlämmittimet    Ei käytössä  
Lähtö Lähtöruudusta  
Ratarajojen valvonta   cut-plugin Tuomariston ohje toimitetaan ennen osakilpailua