@ Estoril Special events, kesä 2016


Päivämäärä: 14.8.2016 klo 18:00

Rata: Estoril

Kilpailun pituus: 10 kierrosta

Tulokset Kisaraportit

Kilpailun muut tiedot:

Auto: Formula 1 vuodelta 1991 (ASR-mod)
Rata: Estoril, Portugal (rF2 valikossa Autodrome of Portugal 2.00 / GP layout)
Aika-ajo: 10min
Kisan pituus: 71 kierrosta
Startti: formation + standing
Lippusääntö: No flag rule (varikkorajoitinta luonnollisesti käytetävä, kuten muitakin sääntöjä noudatettava)
Vauriomallinnus: 50% damage
Ajoavut: Automaattinen kytkin (Huom! Käyttäkää tätä, autoissa ei ole starttimoottoria)
Sää: Aurinkoinen
Kello: Kisa startti klo 15:00

Hae ao. autot http://www.asrformula.com/
Mclaren MP46 1991
Williams FW14 1991
Ferrari 643 1991
Näiden lisäksi hae Benetton -> KLIK to Download
Huom! Benetton tiedostoa älä jaa eteenpäin.

Autoissa kiinteästi abs + traction control low.
Välitankkaus ei ole autoissa mahdollinen, koska ei ollut sallittuna 1991 Formuloissa.

Pisteet: Koska kisa on pitkä, niin hieman kompensoin tapahtumasta saatavia pisteitä. Ja koska Formulat on myös kuskien lisäksi tallien välinen taistelu, niin otetaan tallit mukaan pistelaskuun. Jos jonkun mielestä pistelasku on todella epäreilu vrt. kahden startin tapahtumiin, niin sanokaa. Tässä pistelaskun säännöt.

 

  • Kuski saa normaalisti omat pisteet sijoituksen mukaan
  • Kuski saa myös tallin toisen auton pisteet sen sijoituksen mukaan
  • Vaikka itse keskeyttäisi, saa tallin toisen auton pisteet, jos se tulee pisteillä maaliin
  • Jos pariton määrä kuskeja on yksi kuski yksin tallissan ja saa tuplapisteet. Mutta keskeytyksellä ko. kuski jää kokonaan ilman pisteitä. Eli tässä voi voittaa paljon, mutta myös hävitä paljon
  • Jos pariton määrä kuskeja, niin harkitsen yhden AI-kuskin lisäämistä. Mutta tämä vaatii testiä onko fiksua vai ei. Jos AI-kuski mukana, niin silloin luonnollisesti partittoman tallin kuski saa pisteet kuten kaikki muutkin ja AI-kuski on sen tallikaveri



Se kuinka kuskit jaetaan talleihin katsotaan myöhemmin. Mutta suosittelen laittamaan Cupin sijoituksista taistelevat kuskit eri talleihin, jotta saadaan piste-eroa aikaiseksi. Katsotaan tämä myöhemmin, kun tiedetään ketä tulee mukaan kisaan. Jos syntyy kiistaa, niin minä ja HooDee rakennetaan tallit ja lopullisen sanan sanoo HooDee.

Alustava tallijako: (kaikki oikeudet muutoksiin pidätetään)

Ferrari:Hese & Hemuliz

Williams: BIM
McLaren:
(Benetton: Jos auto edes saadaan ja on kilpailukykyinen)

Autot on vuodelta jolloin Mikä Häkkinen tuli Formula Ykkösiin. Ja rata on se rata, jossa Häkkinen ajoi ensimmäisen kisansa McLarenilla. Ikävä kyllä itse Häkkistä emme kisassa näe. Ja ikävä kyllä rata ei ole 100% samassa mallissa kuin se oli vuonna 1991 taikka 1993.

Kyseinen rata on ISI:n rata, joka löytynee jo kaikilta kun peli on Steamista.
Varmuudeksi linkki rataan: http://rfactor.net/web/2015/07/10/portugal-international-2-0-now-available/

Talleja tulee olemaan ainakin Williams, McLaren ja Ferrari. Katsotaan saadaanko mukaan myös Benetton. Autot ei ole identtisiä, joten eroja löytyy ja joku auto voi istua paremmin käteen kuin joku toinen. Jokainen auto valitaan vähintään kerran ennen kuin alkaa uusi kierros ja otetaan samoja autoja tuplana, jos tarve. Oli meinaan hienon tuntuinen yhdistelmä ajaa noilla autoilla Estorillin radalla. Ei kyllä ollut liian helppoa, mutta hauskaa oli. Niin paljoa en ole ajanut että osaisin sanoa renkaiden kulumista, mutta varmasti joutuu jonkun stopin tekemään. Testiä tulen ajamaan lisää ja infoan tänne asioista, niin ei tarvitse kaikkien ajaa omia testejä. Auton säätöjä taas varmasti jaetaan niitä tarvitseville.

 

Näyte testikisasta


# Nimi Tiimi Auto
5 Janne Lehtinen HDR 1991 Formula 1
37 Pertti Korolainen HDR 1991 Formula 1
42 Tomi Mäkinen HDR 1991 Formula 1
66 Ari Kultti HDR 1991 Formula 1
67 Otso Tuominen HDR 1991 Formula 1
69 Mika Saarenpää HooDee Racing
1991 Formula 1
72 Pasi Lehikoinen HDR 1991 Formula 1
88 Sami Sjöström HDR 1991 Formula 1
99 Henri Miettinen HDR Mercedes-AMG GT3
Kuljettajia yhteensä: 9