eSM 2018 karsintasarja 3/5 - Monza

Tämä on tiedotus- ja keskusteluketju 13.5. ajettavaa Monzan kilpailua varten.

Kilpailukutsu löytyy kilpailun tiedoista.

Edelliseen kilpailuun liittyvät tuomariston päätökset löytyvät edellisen kilpailun ketjusta.

Minuun saa yhteyden tarvittaessa esim. Discordissa tai sähköpostitse sm-sarja@simracing.fi.

Terveisin,
kilpailunjohtaja
Voimassa olevat rangaistukset on nyt päivitetty kilpailukutsuun.
Karsintalähtöä ei ajeta. Aikataulu on nyt lopullinen.
Tuomaristossa toimii tänään minun lisäkseni Tommi Hahka sekä Iku Merikalla.

Ajosäännöissä on yleinen pykälä, jonka mukaan kuljettajan on ajettava autoa harkiten niin, ettei synny onnettomuusvaaraa tai yhteentörmäystä toisen kuljettajan kanssa. 

Muistuttaisin vielä, kun Monzasta on kyse, että tämä koskettaa myös tilannenopeuden valintaa edessä olevaa kolaritilannetta lähestyttäessä, vaikkei ohittamista keltaisilla olekaan säännöissä suoraan kielletty. Tämän osalta voidaan sääntöjä tarkentaa Monzan jälkeen kahteen viimeiseen osakilpailuun.
Tosiaan tuomariston päätösten julkaisu sekä seuraavan kilpailun kutsu viivästyy nyt hieman - olen nyt ilman pelikonetta enkä pääse iRacingiin käsiksi. Pyrin saamaan päätökset ja kutsun huomenna ulos - päätökset on tehty ja jälkiprotesti- ja vetoomusaikaa annetaan riittävästi jos sitä tarvitaan.

Edit: Olin hieman optimistinen. Päätökset tulevat tänään sunnuntaina illalla ulos, jos yllätyksiä ei tapahdu. Pahoittelut viivästyksestä.